Kui pimedale torule võtta juurde kasvõi odava nifty-fifty (50mm f1.8 fiksi) siis selle komboga annab pilti teha küll. 24-105mm oma f4'ga pole oluliselt valgem ja 24-70mm f2.8 on eeldatavasti büdzetist tugevalt väljas (lisaks on mõlemad täiskaadritorud, millega kaotab lainurgavõimekuse poolkaadri ees).
Ma alustasin kunagi peegelkaamera-perioodi (poolkaader, Pentax k100D) sellise põneva odava zoomobjektiiviga, mis oli laias otsas valgusjõuline ja üsna okei ulatusega. Sigma 24-135 (f/2,8 - 4,5). Enne seda oli kompakt, millega üle ISO200 ei kannatanud pilti teha (st tõesti oli tulemus kohutav, Panasonic FZ7). Ehk siis ühtäkki sai pilti teha sõna otseses mõttes igalpool ja sai ka zoomida.
Ehk siis kui võtta tänapäev siis nutitelefonilt peegelkaamerale üleminek natuke sarnane. kanakukk poolt vaadatud KIT-objektiiv võiks ju olla laias otsas natuke valgem aga f/3,5 koos märksa uuema sensoriga kaameraga võiks ka olla täitsa okei. Küll jõuab seda kola juurde osta . Muidugi kui raha jagub siis 50/1,8 on tõepoolest väga äge objektiiv avakontrolli, valgusjõu ja fiksobjektiivi maailma sukeldumiseks. Aga selle jõuab alati juurde osta hiljem. Võib juhtuda, et peegelkaamera ei paku üldse huvi, siis on kulutatud raha veel suurem kui kohe mitu objektiivi osta.
Aga selle jõuab alati juurde osta hiljem. Võib juhtuda, et peegelkaamera ei paku üldse huvi, siis on kulutatud raha veel suurem kui kohe mitu objektiivi osta.
See libises mul üldse meelest jah. Samas siis oleks isegi nii kalli kere ostmine overkill.
Samas siis oleks isegi nii kalli kere ostmine overkill.
Seda ma mõtlesin-vaatasin ise ka, lappasin isegi Eesti fotomüügifoorumeid. Sest TEGELIKULT (loe: minu arvates) oleks üldse kõige mõistlikum hankida mõni umbes 10 aastat vana poolkaader, millele praegu ka veel toodetakse objektiive (Canon 350/400D, nikon D40/D50) ja mille võiks koos KIT-objektiiviga saada kätte 100 või 200 euro eest. Sellega saaks järgi proovida, kuidas üldse peegelkaamera mõttemaailm tundub, müüa paar-kolm kuud hiljem kerge kahjumiga (poole või kolmveerandi rahast saab ikka tagasi) maha ja osta siis juba parem/õigem/sobivam asi.
Sest 80D on tegelikult omas klassis väga korralik (ja kallis) pill, kasutan selle eelmist venda 70D ise tihedalt ja olen väga rahul. Aga tegelikult on märksa odavamaid ja endiselt väga häid aparaate olemas. Kallimaid loomulikult ka. :)
Esimeseks kaameraks võiks mingi pruugitud juust 18-55is kitikaga olla, 500D ja edasi teevad juba väga ilusat pilti ja ei pea hoidma nagu sitta pilpa peal nagu uue kaameraga juhtub vaid saab julgelt eksperimenteerida. Siis saab aru kas on isu edasi minna või jääb asi seisma. Mul on peegel juba kaks aastat riiulil seisnud sest päevapiltniku töö teeb telefon edukalt ära. _________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
D40(x)/D60! Nikonil on sellel kohal selline väike anomaalia, et D50 on neist vanem pill ja isiklikult soovitakski joone tõmmata D40 alt. Sellest vanem kraam on tänaseks ehk juba pisut liiga arhailine. Tõsi, D50-l on vanemate objede jaoks AF mootor sees, aga tõenäoliselt ei ole see täieliku algaja jaoks mingi argument. Kui leiab juhtumisi tee valgete D-seeria torude juurde, on kere vahetamine kõige väiksem vaev.
Esimene komplekt millega mina pilti tegema õppisin oli Zenit E, Helios 44 ja Leningrad-2 särimõõdik. Selle komplektiga hakkasid fotod õnnestuma.
Digiga on alati see jama, et digis ei pruugi alati olla realiseeritud kõiki täismanuaalse kaamera võimalusi. Kui paljudel digikaameratel on olemas DoF preview?
Tegin eile monitori kalibreerimise, photoshopis on värvi profiiliks Adobe 1998 rpg kuidas seda sama profiili selgitada ka windows photo viewerile. et näitaks sama moodi värve. Hetkel näitab tükkmaad tumedamalt.
Muuda working space ka photoshopis ikka kalibreeritud profiilile. AdobeRGB ei ole sinu poolt kalibreeritud profiil ja siis näitabki erinevalt.
Ei kõla just hea mõttena. PS-i working space võiks olla ikka Adobe või ProPhoto või mõni muu töö iseloomu ja tulemusega kokkusobiv. Working space'iks ei käi monitori kalibreerimise tulemusel tehtud profiil.
Kui ma nüüd algsest küsimusest aru saan, siis on fotofaili värviruumiks AdobeRGB ning Photoshop ja Windows Photo Viewer kuvavad seda väga erinevalt. Kuna WPV ei toeta color management'i, siis peavadki erinevalt kuvama. Et seda fotot mõlemas programmis ühtemoodi näha, siis konverteeri fotofail sRGB värviruumi.
Ma olen nõus, et see pole kuidagi hea lahendus. Ma pigem vastasin sellele, et kuidas mõlemad samu värve näitama panna. Isegi SRGB ruumis nähtav fail on WPV all teist tooni, see ka ei aita.
Mul on üle fotosuurendi Leningrad 2 ja asi pildil. Saan aru et tänapäeval pole nende asjadega kodukasutuses midagi teha, aga on mingit muuseumi eestis kuhu pakkuda? _________________ möhhh..
Tee Fotokala.ee lehele müügi või ära andmise kuulutus. Suhtle Nõmme Noortemaja Fotoklubiga, nemad tegelevad palju analoogfotoga. Ilmselt on selliseid fotoringe ja klubisid Eestis palju, kes oleksid asjast huvitatud.
Mul on üle fotosuurendi Leningrad 2 ja asi pildil. Saan aru et tänapäeval pole nende asjadega kodukasutuses midagi teha, aga on mingit muuseumi eestis kuhu pakkuda?
Hakkasin ise ka mõtlema, et mis krdi nr-ga see suurendi oli. Ja välja mõtlesin - 4U! Oli ka endal kunagi ammu kasutusel, hetkel vist on kuskil maal vanemate juures veel vaid alusplaat alles, muu on utiliseeritud...
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.