Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla esitles uut elektriautot Model 3, hind algab 32 000 eurost märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 12:49:16 vasta tsitaadiga

Chaza! kirjutas:
Sults - Tavatarbija jaoks pole ju tootmisprotsessi kadudel ja muul teemal olulist vahel. Tavatarbija peab lähtuma ikka enda rahakotist. Seega minu arvates anubise arvutus on tavatarbijale küll täitsa ok.

Kui suuremas pildis vaadata, et mis ressurssi oleks mõistlik kasutada, siis peaks arutama, mida ja kuidas tootes oleks kõige ökonoomsem.

No me räägimegi lihtsalt erinevatest asjadest.
Mina räägin sellest, et elektriauto on energeetiliselt ebaefektiivsem, Anubis aga arvutab, et tänu (arusaamatutele, energiaraiskamist toetavatele) dotatsioonidele on tavatarbijal sellist energiaraiskajalikku masinat soodsam pidada.

anubis kirjutas:
Hobuse energiavajadused saab katta 100% iseseisvalt, vajaduse ja huvi korral. Lisaks taaskord see fakt, et energiatootmine toimub tarbimiskoha kõrval. (kas sa maksad rohule kasvamise eest?)
Sama kehtib ka elektriautole.

....

Kui autot peab laadima, Model S 85'e näitel, korra nädalas 100kwh, siis katab päiksepaneel koguvajaduse.
(sisutühi reklaamtekst kustutatud)

Hobuse energiavajaduse 100% katmine toimuks ikkagi looduse arvelt ja ka energeetilises plaanis ei ole vahet, mis kujul see energia keskkonnast kokku kogutakse. Kellegi teise maal karjatamine on ebaseaduslik, järelikult rahaliselt pead sa endale karjatamiseks ja sööda kasvatamiseks maa ostma/rentima, maksad selle eest maamaksu ja kulutad raha ka sööda varumiseks. Lisaks vajab meie kliimas hobune ka talli, mis omakorda on rahaline (ja energeetiline) kulu. Aga see rahaline võrdlus energiakulule on siiski abivahend tarbekaupade energiasisalduse hindamiseks. Näiteks võrreldes tiku hinda auto hinnaga, saab väita, et autosse on kulutatud mitu suurusjärku rohkem energiat. Võrreldes elektriauto hinda tavaauto hinnaga järeldub see, et keskmisesse tavaautosse kulutatakse energiat vähem. Energeetilises mõttes pole vahet, kas 1000 inseneri nuputavad, kuidas elektriauto akuelemente kõige optimaalsemalt kombineerida või tegelevad sama aja hoopis nende akuelementide asemel ise nende elektriautode edasi lükkamisega. Tegelik energiatarve ei muutu ka siis, kui vajalik kütus varastatakse või ammutatakse tasuta pangega naftaloigust.
Hobune kulutab energiat ka siis, kui ei ole "kasulikus" rakenduses, see viib tema energeetilise kasuteguri alla. Ja keskmisel inimesel ei ole kodu kõrval hobusekoplit, heinamaad ja kaerapõldu.

Sisepõlemismootoriga auto jooksva energiatarbe saab küll katta "iseseisvalt" (bensiinimootori korral puugaasigeneraatori abil, diisli puhul kasvatades päevalilli ja pressides sellest õli jne), aga need meetodid on pagana ebaefektiivsed võreldes naftatoodete kasutamisega. Sel juhul on inimene sisuliselt hõivatud oma auto teenindamiseks vajaliku kütuse kasvatamisega/kogumisega. Ja oma tavapärast sõiduulatust enamikul ikkagi saavutada ei õnnestuks.

Kuna päikseenergia vajab doteerimist, siis on see energeetiliselt palju ebaefektiivsem isegi põlevkivienergeetikast. Ja on energeetilises mõttes mittetasuv - päikseenergeetikasse kulutatakse rohkem fossiilenergiat, kui see ise oma eluea jooksul toota suudab. Elektriauto laadimise mõttes on päikesepanel veel eriti ebaefektiivne, sest enamasti ollakse päevasel ajal autoga oma päikesepaneeli juurest kaugel eemal. Päikesepaneelid is on praeguse hinnaga võimalikud vaid seetõttu, et Hiinas kasutatakse nende tootmiseks energeetiliselt oluliselt efektiivsemat fossiilenergeetikat. Need on lihtsalt Hiinas teatud kujule viidud fossiilenergia konservid, mis päikese toimel sinna sisse pandud naftaenergiat vabastavad, mitte ei tooda seda jooksvalt päikesest.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 13:15:04 vasta tsitaadiga

Hobune on siis sinu arvestuste järgi kuidagi loodustkahjustavam? Sõltumata sellest, et tarbib 100% taastuvenergiat? Sõltumata sellest, et tarbitav energiaallikas vajab tarbimiseks minimaalselt logistikat?

Ma saan aru, et sa oled otsustanud, et bensiin ja diisel kogu oma sajandipikkuse tarneahela ja tootmisinertsiga on ja jääb parimaks. Sõltumata sellest, et akutehnoloogia areneb sellise kiirusega? Sõltumata sellest, et erinevalt bensinist ja diislist saab elektrit toota ja turustada olemasolevat infrat kasutades minimaalse investeeringuga (suvaline elektriallikas on võrku lülitatuna sobiv allikas)?

Ja infoks, sa ei pea päiksepaneele kasutades öösiti küünlavalgel istuma, päeval toodetu on võrguresurss mille pimedal ajal saad tagasi võtta võrgust. Sa ei pea seda salvestama kohapeal. Võid, kuid ei pea.

Päiksepaneele toodetakse üks kord, peale seda toodavad nad aastakümneid täiesti saastevaba elektrit. Diiselgeneraator toodab terve oma eluaja jooksul saastet (lisaks väljastab atmosfääri miljoneid aastaid maakoorde lukustatud süsihappegaasi), lisaks pidevale kütusevajadusele ja ebaefektiivusele sealt energia kättesaamisel.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
miga
HV Guru
miga

liitunud: 07.09.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 13:15:21 vasta tsitaadiga

Tesla Model S-ga sõitnud ja see oli uskumatu, kuidas see asi paigalt läheb. Kogu interiör mõnus ja suur ekraan keset autot mõjub muljetavaldavalt. Tesla areng vs konkurendid meenutavad mulle mingil põhjusel 10.a tagust aega kui Apple oli esimene, kes tuli sel ajal välja esimese iPhone-ga, mis tõesti oli revolutsioon nutitelefonide arengus, millest algas siiani kestev sõda, kus nii mõnigi konkurent on tänaseks loojakarja saadetud. Nüüd, dekaad hiljem ütleks, et Tesla teeb seda, mida Apple 10.a tagasi ehk välja on tuldud täna juba väga hea autoga ning konkurendid püüavad ka midagi teha, kuid kõik alles arendavad oma nö killereid, mis lõpuks ei tapa seda, mis revolutsiooni valla päästis. Model 3 eeltellimusi oli enne auto avalikustamist kogunenud üle 100 000 ehk siin näitab, et tegu on täna juba ülimalt tugeva brändiga, kus rahvas on valmis ostma midagi, mis ei ole veel käega katsuda, aga usaldatakse ettevõtet. Tänaseks on eeltellimuste arv paisunud enneolematuks ja arvatavasti läheb Teslal ülimalt raskeks, et selline maht valmis toota, sest eelmine aasta vuras tehasest välja kõigest 50 000 autot. Ma ütleks, et kätte on jõudnud huvitav ajastu, kus potentsiaali elektriauto rahva autoks saamimisel, on suur. Kui Model 3 tõesti tuleb sellise hinnalipikuga välja nagu lubati, siis läheb turul konkurents ülimalt tugevaks ja kaotavad need, kes ei ole tänaseni mõelnud, kuidas mõistliku hinnaga, samas emotsiooni tekitav ja kaifi pakkuv elektrikas inimesteni tuua.
Kommentaarid: 34 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rtfm99
HV kasutaja

liitunud: 08.04.2007




sõnum 03.04.2016 13:20:00 vasta tsitaadiga

kallis [/user]Sults[user], kuidas te küll poest süüa ostate?
_________________
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 13:38:13 vasta tsitaadiga

Tesla planeerib oma tootmismahuks 500k autot aastas. Model S on ja jääb hästimüüvaks luksusautoks.

Ja Sults, mis osa kontrollitavast ja tootjagarantiiga jutust on sisutu reklaamtekst? :/

Sina oled see, kes räägib energiakulust ja mittetasuvusest ainult elektriga seoses, kas sisepõlemismootor ei vaja valmistamiseks midagi? Elektril on need kulud samamoodi lõpptarbijal arvel selgelt näha, täpselt nagu bensiinil/diislil. Seega, võrdleme võrreldavat. Võrdleme reaalset kulu mitte tambovi konstandiga läbikorrutatud elektri ja maksudeta bensiini/diisli oma.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 03.04.2016 13:50:17 vasta tsitaadiga

Sults, kui ebaefektiivne jala käimine on?
1km jalutamist vs 1km autoga sõitmist.

_________________
Tahad autovaruosi hea hinnaga? Kirjuta mulle ja saad mu kaudu suurema soodustusega konto ühes tuntumas veebipoes.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 14:25:17 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Sults, kui ebaefektiivne jala käimine on?
1km jalutamist vs 1km autoga sõitmist.

Jala käimine on reeglina üks kõige energiasäästlikumaid lühikese vahemaa läbimise viise. Erandjuhtudel muidugi mitte. Näiteks juhul, kui jala käimine eeldab väga pikka ringi ümber mingi takistuse (näiteks piiripunkt kaugel põhjas Soome ja Vene piiril, kus piiriületus toimub vaid sõidukiga liikujatele. Kui on vaja tihedalt sõeluda üle piiri, võib auto osutuda energeetiliselt efektiivsemaks).
anubis kirjutas:
Sina oled see, kes räägib energiakulust ja mittetasuvusest ainult elektriga seoses, kas sisepõlemismootor ei vaja valmistamiseks midagi? Elektril on need kulud samamoodi lõpptarbijal arvel selgelt näha, täpselt nagu bensiinil/diislil. Seega, võrdleme võrreldavat. Võrdleme reaalset kulu mitte tambovi konstandiga läbikorrutatud elektri ja maksudeta bensiini/diisli oma.

Ära soga! Ma räägin energiakulust võrdlevalt, nii elektriautode kui ka tavaautode puhul.
Sisepõlemismootori valmistamiseks kulutatud energia kajastub selle auto hinnas. Kuidas sa sellest ometi aru ei saa? Nagu seinaga räägiks!
Sisepõlemismootori ja kogu sisepõlemismootoriga auto tootmiseks kulub vähem materjali kui elektriauto laadimiseks vajaliku elektri elektrijaamast kohale toimetamiseks minevatesse traatidesse, elektripostidesse jne. Kui sa arvad, et need tekivad ilma energiat kulutamata, siis eksid rängalt. See on reaalne kulu. Võrdle seda siis!

anubis kirjutas:
Hobune on siis sinu arvestuste järgi kuidagi loodustkahjustavam? Sõltumata sellest, et tarbib 100% taastuvenergiat? Sõltumata sellest, et tarbitav energiaallikas vajab tarbimiseks minimaalselt logistikat?

No kuidas see keskmine Eesti paneelkorteris või ka linna pisikesel eramukrundil elav inimene oma hobuse logistikat minimaalseks saab pidada? Sul pole ilmselt loomapidamisest mingit aimu! Sõidad hobusega kesklinna tööle ja pargid hobuse tööpäeva lõpuni lihtsalt tänavale? Mõtle ikka uuesti!
Nn "taastuv" või mittetaastuv, energeetilise efktiivsuse juures loeb vaid kulutatud džaulide, kilovattundide, kalorite hulk kasuliku töö hulga kohta. Kui auto poleks hobusest efektiivsem, siis lihtsalt kestaks edasi 19. sajandi lõpu tase. Vaevalt, et personaalarvuteid oleks, sest need on saanud võimalikuks tänu sisepõlemismootori pakutavale efektiivsusele.


viimati muutis Sults 03.04.2016 14:39:25, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 14:31:04 vasta tsitaadiga

Elektriautol ei kajastu? Ma ei saa sust aru.

Sults kirjutas:

Ära soga! Ma räägin energiakulust võrdlevalt, nii elektriautode kui ka tavaautode puhul.
Sisepõlemismootori valmistamiseks kulutatud energia kajastub selle auto hinnas. Kuidas sa sellest ometi aru ei saa? Nagu seinaga räägiks!
Sisepõlemismootori ja kogu sisepõlemismootoriga auto tootmiseks kulub vähem materjali kui elektriauto laadimiseks vajaliku elektri elektrijaamast kohale toimetamiseks minevatesse traatidesse, elektripostidesse jne. Kui sa arvad, et need tekivad ilma energiat kulutamata, siis eksid rängalt. See on reaalne kulu. Võrdle seda siis!


Paluks numbreid.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 03.04.2016 14:42:06 vasta tsitaadiga

Jala käimine 4.55 km/MJ - 4.55km/MJ/nägu
5 inimest Polo 1.4 TDI 0.73 km/MJ - 3.65 km/MJ/nägu
5 inimest Nissan leaf 1.47 km/MJ - 7.35 km/MJ/nägu

Eektriauto tarbib vähem energiat kui inimene kõndides.
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 14:49:11 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Elektriautol ei kajastu? Ma ei saa sust aru.

Sults kirjutas:

Ära soga! Ma räägin energiakulust võrdlevalt, nii elektriautode kui ka tavaautode puhul.
Sisepõlemismootori valmistamiseks kulutatud energia kajastub selle auto hinnas. Kuidas sa sellest ometi aru ei saa? Nagu seinaga räägiks!
Sisepõlemismootori ja kogu sisepõlemismootoriga auto tootmiseks kulub vähem materjali kui elektriauto laadimiseks vajaliku elektri elektrijaamast kohale toimetamiseks minevatesse traatidesse, elektripostidesse jne. Kui sa arvad, et need tekivad ilma energiat kulutamata, siis eksid rängalt. See on reaalne kulu. Võrdle seda siis!


Paluks numbreid.


Kajastub ju!
Numbrid on ju teemas juba toodud: Tesla uus junn hakkab maksma alates 32000 € (ilmselt meil oluliselt rohkemgi)
Mazda 3 oli vist rohkem kui poole odavam, no vaata ise eestpoolt!
Kulu jooksvale energiagavarustusele on praktiliselt sama.

degreal kirjutas:
Jala käimine 4.55 km/MJ - 4.55km/MJ/nägu
5 inimest Polo 1.4 TDI 0.73 km/MJ - 3.65 km/MJ/nägu
5 inimest Nissan leaf 1.47 km/MJ - 7.35 km/MJ/nägu

Eektriauto tarbib vähem energiat kui inimene kõndides.

Ikka unustad sa ära selle energiahulga, mis kulub elektrijunni valmistamisks. Samuti selle energia, mis on vaja selle junni jaoks teede tegemiseks. Jala saab käia ka seal, kus teid pole. Lisaks konstrueerid sa elektriauto jaoks tingimusi soodsamaks, vedades kaasa lisainimesi, et kulusid näo kohta madalamaks saada. Võrdleme ikka samadel asustel - ühel inimesel on vaja kuhugi minna. Kui tavaautosse laduda 5 inimese asemel 12, saaks sama meetodiha ju sinu 5 inimesega Leafist parema tulemuse.


viimati muutis Sults 03.04.2016 14:56:16, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 03.04.2016 14:53:53 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:

degreal kirjutas:
Jala käimine 4.55 km/MJ - 4.55km/MJ/nägu
5 inimest Polo 1.4 TDI 0.73 km/MJ - 3.65 km/MJ/nägu
5 inimest Nissan leaf 1.47 km/MJ - 7.35 km/MJ/nägu

Eektriauto tarbib vähem energiat kui inimene kõndides.

Ikka unustad sa ära selle energiahulga, mis kulub elektrijunni valmistamisks. Samuti selle energia, mis on vaja selle junni jaoks teede tegemiseks. Jala saab käia ka seal, kus teid pole.


Inimese energia peab ka kuskilt tulema. Palju keskmiselt toiduainete valmistamiseks energiat kulub, et inimese kulutatud energia 1km läbimiseks tagasi saada? Jah, saab ka puu otsast õunu süüa aga ma mõtlen keskmiselt..
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 15:01:04 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
Sults kirjutas:

degreal kirjutas:
Jala käimine 4.55 km/MJ - 4.55km/MJ/nägu
5 inimest Polo 1.4 TDI 0.73 km/MJ - 3.65 km/MJ/nägu
5 inimest Nissan leaf 1.47 km/MJ - 7.35 km/MJ/nägu

Eektriauto tarbib vähem energiat kui inimene kõndides.

Ikka unustad sa ära selle energiahulga, mis kulub elektrijunni valmistamisks. Samuti selle energia, mis on vaja selle junni jaoks teede tegemiseks. Jala saab käia ka seal, kus teid pole.


Inimese energia peab ka kuskilt tulema. Palju keskmiselt toiduainete valmistamiseks energiat kulub, et inimese kulutatud energia 1km läbimiseks tagasi saada? Jah, saab ka puu otsast õunu süüa aga ma mõtlen keskmiselt..

Viimaks ometi! Hakkab tulema!
Aga eeldame siiski, et nii elektriauto juht kui ka tavaauto juht söövad u sama palju (teekonna kohta ilmselt sööb elektriauto juht oluliselt rohkem, sest peab alatasa laadimiseks kuskil kohvikus aéga parajaks tegema, aga eeldatava eluea kohta peaks kogused olema siiski võrreldavad).
Võrratuse märk ei muutu, kui mõlemalt poolt kustutada võrdne liidetav.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 15:20:14 vasta tsitaadiga

Model 3 ei ole sama auto mis Mazda 3. Sellest saad ikka aru? Ei ole samas kategoorias autod. Võrdle A4 või BMW 3'nda seeriaga kui tahad, millele parasjagu lisavarustust tuleb külge osta, et võrdne auto saada.

Alatasa laadimine? 90ndad helistasid ja tahavad oma andmeid tagasi.

edit: ahjaa, tahtsin ka seda lisada, et enamike sisepõlemismootoriga autode hinnas on dotatsioon sees - kohalik võim soosib suurtööstus enamasti kas maksude või vajalike investeeringute näol. Need tuleks siis samamoodi arvesse võtta kui tahad 100% tootmishinda, ilma igasuguste tööjõu- või maksesoodustuste vms vaba "päris" hinda esile tuua. See pole praktiline - seega on õigem arvestada tavatarbija jaoks "taskust" võetav rahasumma.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 03.04.2016 15:20:47 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
Janis kirjutas:
Sults kirjutas:

degreal kirjutas:
Jala käimine 4.55 km/MJ - 4.55km/MJ/nägu
5 inimest Polo 1.4 TDI 0.73 km/MJ - 3.65 km/MJ/nägu
5 inimest Nissan leaf 1.47 km/MJ - 7.35 km/MJ/nägu

Eektriauto tarbib vähem energiat kui inimene kõndides.

Ikka unustad sa ära selle energiahulga, mis kulub elektrijunni valmistamisks. Samuti selle energia, mis on vaja selle junni jaoks teede tegemiseks. Jala saab käia ka seal, kus teid pole.


Inimese energia peab ka kuskilt tulema. Palju keskmiselt toiduainete valmistamiseks energiat kulub, et inimese kulutatud energia 1km läbimiseks tagasi saada? Jah, saab ka puu otsast õunu süüa aga ma mõtlen keskmiselt..

Viimaks ometi! Hakkab tulema!
Aga eeldame siiski, et nii elektriauto juht kui ka tavaauto juht söövad u sama palju (teekonna kohta ilmselt sööb elektriauto juht oluliselt rohkem, sest peab alatasa laadimiseks kuskil kohvikus aéga parajaks tegema, aga eeldatava eluea kohta peaks kogused olema siiski võrreldavad).
Võrratuse märk ei muutu, kui mõlemalt poolt kustutada võrdne liidetav.


Olen kuulnud väidet, et teatud vahemaa autoga läbimine on keskkonnale säästlikum kui sama vahemaa jalgsi kõndimine. Pean silmas just konkreetse teekonna läbimisele kulutatud energiat, mitte ära arvesta siin, palju kulus auto ja sellele kütuse tootmisele kulutatud energiat, sest muidu peaksime siin arvestama ka seda, palju kulus energiat selleks, et inimene üldse käima õpiks jne..

Keskmisel kasutajal pole praegu vahet, kui ebaefektiivne elektriauto vs diisel/bensuka tootmine ja muu sellega seonduv on - elektriautoga on ikka rahakotile soodsam sõita.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 15:28:58 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Model 3 ei ole sama auto mis Mazda 3. Sellest saad ikka aru? Ei ole samas kategoorias autod. Võrdle A4 või BMW 3'nda seeriaga kui tahad, millele parasjagu lisavarustust tuleb külge osta, et võrdne auto saada.

Alatasa laadimine? 90ndad helistasid ja tahavad oma andmeid tagasi.

edit: ahjaa, tahtsin ka seda lisada, et enamike sisepõlemismootoriga autode hinnas on dotatsioon sees - kohalik võim soosib suurtööstus enamasti kas maksude või vajalike investeeringute näol. Need tuleks siis samamoodi arvesse võtta kui tahad 100% tootmishinda, ilma igasuguste tööjõu- või maksesoodustuste vms vaba "päris" hinda esile tuua. See pole praktiline - seega on õigem arvestada tavatarbija jaoks "taskust" võetav rahasumma.

Mis sa tahad, et ma võrdleks Model 3 Model 3-ga? Kas see oleks siis asi, millest sa lõpuks ometi midagigi aru saaksid? Aga, vaat mulle ei paku Model 3 võrdlemine tema endaga mingit huvi. Las parem keegi teine...

Alatasa laadimine on päevakohane enamiku praegu Eestis kasutusel olevate elektriautode puhul. Isegi Rakverest Tallinna otsa peale pidavat vahepeal laadida vaja olema. Isegi uuest peast tuli talvel Tartu ja tagasi otsa peale 6...8 laadimist, nagu vastavatelt netis olevatelt demovideotelt näha võib.

Õige, kõik dotatsioonid tuleb välja arvestada. Sh ka see, et odav asfalt on saanud võimalikuks tänu sisepõlemismootoritele ja elektriautode korral oleks asfalti tootmine palju kallim.
Ma võtan välja kõik dotatsioonid, mida ma tean. Tavaautode tehastele tehtud soodustusi ma ei tea, aga vaevalt need on suuremad, kui Tesla oma tehastele on kaubelnud. Enamus ekektriautode tootjatest on samad, kes toodavad ka tavaautosid, seega kuidas seda tootmise edendamiseks saadud dotatsiooni sealt ühelt poolt ära võtta?


viimati muutis Sults 03.04.2016 15:35:05, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 15:34:25 vasta tsitaadiga

Tesla Model S sõidab talvel Tallinnast Tartusse ja tagasi ilma laadimata.

Aga see ei puutu vast asjasse, kuna rikub sinu reaalsust ebavajaliku ja ebasobiva reaalse infoga.

Model 3 ja Mazda 3 tõid sina välja kui võrdsed ja võrdväärsed, millepõhjal otsustada, et bensiinimootor on parem. Mina ei ole seda võrdlust toonud.

Sults kirjutas:

Kajastub ju!
Numbrid on ju teemas juba toodud: Tesla uus junn hakkab maksma alates 32000 € (ilmselt meil oluliselt rohkemgi)
Mazda 3 oli vist rohkem kui poole odavam, no vaata ise eestpoolt!

Kulu jooksvale energiagavarustusele on praktiliselt sama.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rtfm99
HV kasutaja

liitunud: 08.04.2007




sõnum 03.04.2016 15:36:00 vasta tsitaadiga

elektriautot ei pea laadima alatasa vaid vastavalt planeeritud läbisõidule. soovid sõita 30 km siis pole mõtet laadida 400 km jagu elektrit ja sellele aega raisata. kui kaua kulub laadimiseks aega sõltub laadijast. tesla videodest youtubes räägitakse ka sellest.
_________________
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 15:36:00 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Tesla Model S sõidab talvel Tallinnast Tartusse ja tagasi ilma laadimata.

Ei või olla! Räägi midagi uut!

Faktid, faktid! Model 3 ja Mazda 3 võrdluse algatas siiski keegi teine. Mina ei ole näinud põhjust siin meelevaldselt valikut ümber kombineerima hakata, et tulemust kuskile suunas mõjutama hakata.


viimati muutis Sults 03.04.2016 15:38:03, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 15:36:55 vasta tsitaadiga

Jõudu, ega sind reaalsus ei huvita. Ma trolli ei toida rohkem.

beer_yum.gif
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 15:41:32 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Jõudu, ega sind reaalsus ei huvita. Ma trolli ei toida rohkem.

beer_yum.gif

Model S ja Mazda 3 hinnavahe on veeeeeeeel palllljuu suuuureemmmm! Mazda 3 kasuks. Mazda 3 sõidab ometi ilma vahepeal tankimiseta Tallinnast 2 korda Tartusse ja tagasi.
rtfm99 kirjutas:
elektriautot ei pea laadima alatasa vaid vastavalt planeeritud läbisõidule. soovid sõita 30 km siis pole mõtet laadida 400 km jagu elektrit ja sellele aega raisata. kui kaua kulub laadimiseks aega sõltub laadijast. tesla videodest youtubes räägitakse ka sellest.

Nii "geniaalsete" väidete peale on raske midagi asjalikku kosta!
No oletame, et tahan sõita Tallinnast Berliini. Kuidas see praneeitud läbisõit aitab vältida alatasa laadimist teel? Jagan teekonna 30 km pikkusteks lõikudeks ja laen iga lõigu jooksul ühe korra, siis polegi nagu alatasa laadimine???


viimati muutis Sults 03.04.2016 15:52:44, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rtfm99
HV kasutaja

liitunud: 08.04.2007




sõnum 03.04.2016 15:48:41 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
anubis kirjutas:
Jõudu, ega sind reaalsus ei huvita. Ma trolli ei toida rohkem.

beer_yum.gif

Model S ja Mazda 3 hinnavahe on veeeeeeeel palllljuu suuuureemmmm! Mazda 3 kasuks. Mazda 3 sõidab ometi ilma vahepeal tankimiseta Tallinnast 2 korda Tartusse ja tagasi.

et kui paigaldada mazda 3 veduri kütusepaak siis see näitab elektriautode mahajäämust? sõitku või 200 korda aga tarbijat huvitab mis see maksma läheb.

_________________
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 15:54:33 vasta tsitaadiga

rtfm99 kirjutas:
Sults kirjutas:
anubis kirjutas:
Jõudu, ega sind reaalsus ei huvita. Ma trolli ei toida rohkem.

beer_yum.gif

Model S ja Mazda 3 hinnavahe on veeeeeeeel palllljuu suuuureemmmm! Mazda 3 kasuks. Mazda 3 sõidab ometi ilma vahepeal tankimiseta Tallinnast 2 korda Tartusse ja tagasi.

et kui paigaldada mazda 3 veduri kütusepaak siis see näitab elektriautode mahajäämust? sõitku või 200 korda aga tarbijat huvitab mis see maksma läheb.

No miks sa siis minuga vaidled, kui sind huvitab hoopis miski muu, kui mind? Mind huvitab nimelt autode tegelik energeetiline efektiivsus, mitte see, kuidas nende pidamise kulud on dotatsioonidega ära solgitud.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 15:56:18 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
rtfm99 kirjutas:
Sults kirjutas:
anubis kirjutas:
Jõudu, ega sind reaalsus ei huvita. Ma trolli ei toida rohkem.

beer_yum.gif

Model S ja Mazda 3 hinnavahe on veeeeeeeel palllljuu suuuureemmmm! Mazda 3 kasuks. Mazda 3 sõidab ometi ilma vahepeal tankimiseta Tallinnast 2 korda Tartusse ja tagasi.

et kui paigaldada mazda 3 veduri kütusepaak siis see näitab elektriautode mahajäämust? sõitku või 200 korda aga tarbijat huvitab mis see maksma läheb.

No miks sa siis minuga vaidled, kui sind huvitab hoopis miski muu, kui mind? Mind huvitab nimelt autode tegelik energeetiline efektiivsus, mitte see, kuidas nende pidamise kulud on dotatsioonidega ära solgitud.


Räägi mulle, milline dotatsioon hetkel elektriautode pidamist kuidagi soodustab.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 15:57:25 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Sults kirjutas:
rtfm99 kirjutas:
Sults kirjutas:
anubis kirjutas:
Jõudu, ega sind reaalsus ei huvita. Ma trolli ei toida rohkem.

beer_yum.gif

Model S ja Mazda 3 hinnavahe on veeeeeeeel palllljuu suuuureemmmm! Mazda 3 kasuks. Mazda 3 sõidab ometi ilma vahepeal tankimiseta Tallinnast 2 korda Tartusse ja tagasi.

et kui paigaldada mazda 3 veduri kütusepaak siis see näitab elektriautode mahajäämust? sõitku või 200 korda aga tarbijat huvitab mis see maksma läheb.

No miks sa siis minuga vaidled, kui sind huvitab hoopis miski muu, kui mind? Mind huvitab nimelt autode tegelik energeetiline efektiivsus, mitte see, kuidas nende pidamise kulud on dotatsioonidega ära solgitud.


Räägi mulle, milline dotatsioon hetkel elektriautode pidamist kuidagi soodustab.

No keri ettepoole, sellest oli juba jutt! Ära trolli küsimustega, millele on juba vastatud!

Esiteks, hetkel kehtib elektriautodele soodustus, et nad ei pea panustama teede ehituseks ja hooldamiseks kehtestatud maksu. Seega kasutavad elektriautod teid erinevalt tavaautodest täiesti tasuta.
Teiseks, nende elektriauto omanike jaoks, kes said selle ostmiseks riigi toetust (ehk siis enamik praegustest elektriautoomanikest) on veel praeguseni kergenduseks see, et nende kaptalikulu sõiduki soetamisele oli madalam, mistõttu nad saavad kätte jäänud osa kasutada enda ja oma elektriauto hüvanguks (näiteks kallimat vaha või šampooni ostes).
Kolmandaks - riigi loodud kiirlaadimisvõrgustik on ka elektriautode omanikele kasutada alla selle tegeliku omahinna. Kuigi selle kiirlaadimisvõrgustiku hinnad tunduvad koduse suht odava elektriga võrreldes kirved. Kui see võrgustik oleks loodud kommertsalustel (nagu bensiinijaamad) oleks kulud kordades suuremad ja nii tihe laadimisvõrgustik oleks nii väikese elektriautode baasi pealt võimatu.


viimati muutis Sults 03.04.2016 16:11:06, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
marcor1
HV veteran
marcor1

liitunud: 29.09.2003




sõnum 03.04.2016 16:02:25 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
...

Keskmisel kasutajal pole praegu vahet, kui ebaefektiivne elektriauto vs diisel/bensuka tootmine ja muu sellega seonduv on - elektriautoga on ikka rahakotile soodsam sõita.


See on arvestades puhtalt "kütuse hinda". Mingi suva lehel oli väide, et Tesla S bensukoefitsendiks on ~3.2 l/100km. Kuid selle eest ostetakse elektrit. Samas arvestades kütusaktsiisi ja käibekat, maksab ~7.5l/100km kulutava sisepõlemismootoriga auto omanik riigile, iga 100km peale ~5€.
Raha läks varem tänavaaukude, täna juba suvaliste aukude lappimiseks. MTA-d roheline mõtteviis ei huvita - neil on sissetulekud ja väljaminekud.
Elektriautode kõrge hind viitab ostja maksujõulisusele. Seega kui neid autosid piisavalt tekib, tekib ka huvi see raha kätte saada. Kuidas - see on "dela tehniki" ning loogikat ning õiglust, pole sealt mõtet otsida.

Ja kas on soodsam? See kõik sõltub lõpphinnast ning reaalsest sõidukogemusest. Kas Model 3 on sõidul Dacia või S-klass, selgub ikkagi proovisõidul.
Ses suhtes tuleb Tesla reklaamiosakonnale ja PR-ile au anda, et ~250 000 inimest ostavad suht kalli auto ainult piltide alusel. Näiteks tagasihoidliku kuid siiski võimeka ameeriklase 2015 Chrysler 200C saab mikidemaa kasutaja 26 000$ eest. 6.3 sajani; kere paistab eemaltvaadates Mondeo olevat.
Statistiliselt - USAs müüdi eelmine aasta (autonews.com) ~17 miljonit sõiduautot (sh. hinnanguliselt 23 000 teslat) Model 3 prognoositav 500 000 aastas, moodustab ~3% - ei ole ulmeline number.

_________________
War. War never changes.
Malkavian: [to a stop sign] No, you stop!
Kommentaarid: 67 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 61
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla esitles uut elektriautot Model 3, hind algab 32 000 eurost mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 17, 18, 19  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.