Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla esitles uut elektriautot Model 3, hind algab 32 000 eurost märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 17, 18, 19  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 16:22:22 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
anubis kirjutas:
Ühes liitris bensiinis on 34.2MJ energiat.
Ühes kilovatt-tunnis on 3.6MJ energiat.

Tesla Model S aku on praeguse näite puhul 85kwh, ehk siis 306MJ mahutavusega. Sõiduulatus sellega tehaseandmetel 426km (saab nii rohkem kui ka vähem, vastavalt jala raskusele). Seega 100km läbimiseks kulutab ta tehaseandmetel 71,8MJ energiat.
Minu praegune Seat Leon ST bensupaak on 50L, ehk siis 1710MJ mahutavusega. Sõiduulatus on sellega reaalselt 720km. Seega 100km läbimiseks kulutab ta reaalselt 237,5MJ energiat.

Bensiiniekvivalent oleks seega Teslal 2,1L/100km.
Bensiinikulu on 6,9L/100km.

Mina maksin eelmisel kuul kwh eest 9,3 senti, Model S 85 täislaadimiseks kulub ütleme halval juhul 100kwh jagu - seega siis €9.
Täispaagi eest maksin eile €47,75.

Ma ei näe elekriautol ühtegi probleemi, juhul kui tema soetushind on sama mis bensiinimootoriga autol. Ausalt, ei näe.


Reaalsed numbrid, ma ei näe põhjust, miks ma peaks elektril näiteks ülekandetasud ja taastuvenergia tasu ja käibemaksu maha võtma. Kui võtaks oleks bensiinikas eriti haledas seisus.

Ülekandetasusid ja taastuvenergiatasu kindlasti mitte. Elektriaktsiis aga küll. Käibemaks on nii ja naa, see on mõlemal ühesuguse proportsiooniga, see vahe suunda ei mõjuta.
Aga tesla aku ühekordne teoreetiline täis laadimine ei näita midagi. Reaalne elu näitab! Osta tesla, pane sellele eraldi voolumõtja ja räägi siis!
Arvesta ka seda, et elektriauto akusse jõudnud elektrienergia tootmiseks on iga kwh kohta kulutatud pea 2x rohkem ressurssi kui bensiinis oleva energia sinu paaki toomiseks (see kajastub selle kwh hinnas).
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2016 16:25:47 vasta tsitaadiga

Miks ühel võib kõik maha võtta ja teisel ei peaks? Ma ikka ei saa aru..

Muidu, tehtud on see mida tahad. Toetus enam ei päde kuid nagu eelnevalt mainitud, siis Model 3 on A4'ga samas hinnas, ilma toetuseta. Seega üldjoontes matemaatika pädeb. Võrdse hinna juures on TCO elektriautol madalam.
https://www.facebook.com/toruonu/posts/10152025768646543


viimati muutis anubis 02.04.2016 16:27:44, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 16:27:04 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Miks ühel võib kõik maha võtta ja teisel ei peaks? Ma ikka ei saa aru..

Muidu, tehtud on see mida tahad. Toetus enam ei päde kuid nagu eelnevalt mainitud, siis Model 3 on A4'ga samas hinnas, ilma toetuseta. Seega üldjoontes matemaatika pädeb.
https://www.facebook.com/toruonu/posts/10152025768646543

Mis sa sonid?
Kellel võetakse kõik maha ja kellel ei võeta midagi?
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2016 16:28:19 vasta tsitaadiga

No kütus on sul ju 50c/L. Koguaeg räägid, et maksud ja aktsiis maha.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 16:33:37 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
No kütus on sul ju 50c/L. Koguaeg räägid, et maksud ja aktsiis maha.

No võta kütuse hinnast asjasse mittepuutuv aktsiis (riigieelarve lappimise aktsiis, koos selle akstiisiga otsa tulnud käibemaksuosaga) maha ja elektrilt elektriaktsiis koos sellega otsa tulnud KM osaga maha.
Mõlemalt 1 maks koos vastava osa km-ga.
Elektri kohaletoimetamise kulu on normaalne osa elektri maksumusest, seda ei pea ju maha võtma, nagu ka bensiinijaamade tegevuskulusid.
Taastuvenergia tasu on ju raha, mis elektritootjate vahel ära jagatakse selleks, et veel ebaefektiivsemaid energiatootmisviise saaks rakendada. Vastavalt nende ebaefektiivsete energiatootmisviiside osakaalule kasvab ka see ümberjagatav taastuvenergia tasu, aga ka selliselt äärmiselt ebaefektiivselt toodetud energia osakaal sinu elektriauto laadimisel.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2016 16:36:50 vasta tsitaadiga

Ja saadav tulemus on millises reaalsuses kuidagi seotud minu igapäevaste kuludega?

Edit: ja lisaks, eelnevalt sa mainisid, et elektriauto "kütus" ei taga kuidagi teedevõrgustiku jätkusuutlikkust, seda tagab justnimelt see kütuseaktsiis - mille sa siis võrrandist eemaldad kui ebaolulise. Ehk et jah, ma ei saa aru sellest loogikast.


viimati muutis anubis 02.04.2016 16:37:08, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 16:37:05 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Ja saadav tulemus on millises reaalsuses kuidagi seotud minu igapäevaste kuludega?

See selgitab, kuidas tuli see kütusehind 50 c/L. Rohkema mõistmiseks ei ole sa ilmselt võimeline. Kui oled, loe teema algusest peale uuesti läbi, ehk koidab.

Ok. proovin veel lühidalt kokkuvõtvalt:
Elektriauto energia/aine tarve on suurem kui ökonoomsel tavaautol.
Koos dotatsiooniga võib elektriauto pidamine olla omanikule soodsam kui tavaauto, kuid see ei mõjuta reaalset energia- ja ainekulu, mis on elektriauto kahjuks.


viimati muutis Sults 02.04.2016 16:39:42, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rtfm99
HV kasutaja

liitunud: 08.04.2007




sõnum 02.04.2016 16:37:33 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
anubis kirjutas:
No kütus on sul ju 50c/L. Koguaeg räägid, et maksud ja aktsiis maha.

No võta kütuse hinnast asjasse mittepuutuv aktsiis (riigieelarve lappimise aktsiis, koos selle akstiisiga otsa tulnud käibemaksuosaga) maha ja elektrilt elektriaktsiis koos sellega otsa tulnud KM osaga maha.
Mõlemalt 1 maks koos vastava osa km-ga.
Elektri kohaletoimetamise kulu on normaalne osa elektri maksumusest, seda ei pea ju maha võtma, nagu ka bensiinijaamade tegevuskulusid.
Taastuvenergia tasu on ju raha, mis elektritootjate vahel ära jagatakse selleks, et veel ebaefektiivsemaid energiatootmisviise saaks rakendada. Vastavalt nende ebaefektiivsete energiatootmisviiside osakaalule kasvab ka see ümberjagatav taastuvenergia tasu, aga ka selliselt äärmiselt ebaefektiivselt toodetud energia osakaal sinu elektriauto laadimisel.

miks peab midagi maha võtma? arvuta kui kaugele saab sõita ühe euro eest ühe ja teisega ning võrdle hoolduskulusi ning soetamis- ja müügihinna vahet.

_________________
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2016 16:39:27 vasta tsitaadiga

Kui väited ei toimi siis isiklikuks minemine kuidagi aitab sul oma väiteid tõsiseltvõetavamaks muuta? Mina räägin reaalsetest numbritest ja reaalsest kuluarvestusest. Sina räägid "võtame-selle-ja-selle-ja-selle-siit-poolt-võrrandist-välja-ja-saamegi-selle-tulemuse-mida-tahame" matemaatikast.


:\


https://et.wikipedia.org/wiki/Demagoogia

Demagoogiavõtted jagunevad järgmistesse gruppidesse:

*Puuduliku loogika peale mängimine
*Puudulike teadmiste peale mängimine
*Emotsionaalsete reaktsioonide peale mängimine


viimati muutis anubis 02.04.2016 16:40:53, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 16:44:19 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Kui väited ei toimi siis isiklikuks minemine kuidagi aitab sul oma väiteid tõsiseltvõetavamaks muuta? Mina räägin reaalsetest numbritest ja reaalsest kuluarvestusest. Sina räägid "võtame-selle-ja-selle-ja-selle-siit-poolt-võrrandist-välja-ja-saamegi-selle-tulemuse-mida-tahame" matemaatikast.


:\

Ma siiski proovisin lühidalt kokku võtta eelmise kommentaari täiendusega. Vabanda, kui sind solvasin!
rtfm99 kirjutas:
miks peab midagi maha võtma? arvuta kui kaugele saab sõita ühe euro eest ühe ja teisega ning võrdle hoolduskulusi ning soetamis- ja müügihinna vahet.

Selleks, et adekvaatselt hinnata tegelikku energiakulu. Kui ühele kWh on külge riputatud riigieelarveaukude lappimise maks ja teisele mitte, siis ausa võrdluse huvides tuleb see eemaldada. Kui arvestada kulu omaniku jaoks, siis on lugu hopis teine. Mina vaidlen energiakulu üle, ja see ei muutu sellest suuremaks, kui riigikogu aktsiise tõstab.


viimati muutis Sults 02.04.2016 16:47:06, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.04.2016 16:44:49 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Miks ühel võib kõik maha võtta ja teisel ei peaks? Ma ikka ei saa aru..

Muidu, tehtud on see mida tahad. Toetus enam ei päde kuid nagu eelnevalt mainitud, siis Model 3 on A4'ga samas hinnas, ilma toetuseta. Seega üldjoontes matemaatika pädeb. Võrdse hinna juures on TCO elektriautol madalam.
https://www.facebook.com/toruonu/posts/10152025768646543


Loe siit, see kalkulatsioon on reaalses maailmas reaalsete numbritega tehtud.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 17:02:25 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
anubis kirjutas:
Miks ühel võib kõik maha võtta ja teisel ei peaks? Ma ikka ei saa aru..

Muidu, tehtud on see mida tahad. Toetus enam ei päde kuid nagu eelnevalt mainitud, siis Model 3 on A4'ga samas hinnas, ilma toetuseta. Seega üldjoontes matemaatika pädeb. Võrdse hinna juures on TCO elektriautol madalam.
https://www.facebook.com/toruonu/posts/10152025768646543


Loe siit, see kalkulatsioon on reaalses maailmas reaalsete numbritega tehtud.

Ei hakka aega raiskama. Ilus ilm väljas! Mario arvutab rahakulu omaniku jaoks, mitte energiakulu. Pealegi, nii palju kui mina tean, siis ta ei paigaldanud oma auto laadijale eraldi voolumõõtjat, seega pole tal reaalseid andmeid.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ihvike
HV Guru

liitunud: 01.04.2002




sõnum 02.04.2016 17:12:59 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
ihvike kirjutas:
See ei vasta tõele. Tegelikult toimib turumajandus nii, et erineva varustustasemega autod on erineva marginaaliga. Need, mida kõige rohkem müüakse on madalama marginaaliga ja need, mida vähem müüakse on kõrgema marginaaliga.

Ma olen algusest peale rääkunud, et luksuskaubale on teised marginaalid. Mazda 323 ei ole luksuskaup.
Veits mõttetu vaielda inimesega, kes räägib oma viieliselt lõpetatud koolidest ja ei ole lugemist ära õppinud. Jah, luksuskaubale on teised marginaalid, kuid väga erinevad marginaalid on ka ühe mudeli erinevatel varustustasemetel. Veidi humoorikas on arvata, et pool liitrit mootorimahtu, käsikast vs automaat ning mõni elektrooniline jubin lisaks maksab auto hinnast kaks kolmandikku. Mazda 323, blaa.
Kommentaarid: 12 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raxz
HV Guru

liitunud: 27.07.2003




sõnum 02.04.2016 17:14:39 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
Eks 2 kooli läbiviielisena lõpetanuna ole raske jah keskmise kolmelisega suhelda.
Nagu elu näitab, siis paljude inimeste puhul ei tähenda see number mitte midagi.

Sults kirjutas:
Pealegi, nii palju kui mina tean, siis ta ei paigaldanud oma auto laadijale eraldi voolumõõtjat, seega pole tal reaalseid andmeid.
Tesla 85kWh aku täislaadimiseks kulub 100kWh elektrienergiat. Reaalsed andmed. Samas selle energiaga saab autot soojas hoida.
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 17:36:44 vasta tsitaadiga

raxz kirjutas:
Sults kirjutas:
Eks 2 kooli läbiviielisena lõpetanuna ole raske jah keskmise kolmelisega suhelda.
Nagu elu näitab, siis paljude inimeste puhul ei tähenda see number mitte midagi.

Tõesti, mõne kolmelisega suheldes probleeme pole - on näha, et inimese hinded koolis olid madalad mitte madala intelligentsi vaid õpetajatega halva läbisaamise, laiskuse vms tõttu. Mõni teine aga ei sa pika vaidluse lõpuks aru, mille üle vaieldakse.
ihvike kirjutas:
Veidi humoorikas on arvata, et pool liitrit mootorimahtu, käsikast vs automaat ning mõni elektrooniline jubin lisaks maksab auto hinnast kaks kolmandikku. Mazda 323, blaa.

No vaata autosalongi hinnakirju - maksab ju! Mina pole neid hinnakirju teinud! Kui sa arvad, et suudad ise odavamalt omale automaatkäigukasti teha, siis lase käia!

raxz kirjutas:
Tesla 85kWh aku täislaadimiseks kulub 100kWh elektrienergiat. Reaalsed andmed. Samas selle energiaga saab autot soojas hoida.

Seda ma ei osanud kahtlustadagi, et elektriauto laadimise kasutegur nii madal (85%) on! Mina oma arvutustes olen kasutanud selleks ikka 90+% kasutegurit.


viimati muutis Sults 02.04.2016 17:38:15, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raxz
HV Guru

liitunud: 27.07.2003




sõnum 02.04.2016 17:40:12 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
raxz kirjutas:
Sults kirjutas:
Eks 2 kooli läbiviielisena lõpetanuna ole raske jah keskmise kolmelisega suhelda.
Nagu elu näitab, siis paljude inimeste puhul ei tähenda see number mitte midagi.

Tõesti, mõne kolmelisega suheldes probleeme pole - on näha, et inimese hinded koolis olid madalad mitte madala intelligentsi vaid õpetajatega halva läbisaamise, laiskuse vms tõttu. Mõni teine aga ei sa pika vaidluse lõpuks aru, mille üle vaieldakse.
Ma saan väga hästi aru, mida sa öelda tahad.
Sind huvitab kogukulu alates toormaterjalide hankimiseks vajaliku tehnika tootmiseks vajalik energiamaht kuni auto kasutamine tema eluea lõpuni. Sealhulgas kõik tema käitamiseks vajamineva energia tootmine algusest lõpuni koos kõigi kuludega.
Mina ei olegi rääkinud ainult auto kasutamise kuludest. Nii elektrienergia kui ka elektriauto tootmine on oma olemuselt lihtsamad protsessid mis vajavad vähem sisendeid, kui sisepõlemismootoriga autode ja fossiilsete kütuste tootmisel vaja on. Sa lihtsalt ei suuda teistele selgeks teha, mida sa öelda tahad.
Turumajanduses määrab hinna enamasti siiski nõudlus, mitte sinna sisse pandud energiahulk. Müüa võib miinusega ja ka 5000% juurdehindlusega. Sina ei tea, mis raha ees midagi toodetud on.

Sults kirjutas:
Seda ma ei osanud kahtlustadagi, et elektriauto laadimise kasutegur nii madal (85%) on! Mina oma arvutustes olen kasutanud selleks ikka 90+% kasutegurit.
Sul pole õrna aimugi, mida liitiumaku endast kujutab, aga ikka oled sel teemal kõige targem? Nagu....misasja? Kas sa teisi asju, mille kohta sa samuti midagi ei tea, oskad milleski kahtlustada? icon_lol.gif

Samas ühtegi arvutust sinu poolt keegi näinud ei ole. Ja teiste arvutused sind ei kõiguta.


viimati muutis raxz 02.04.2016 17:54:49, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 17:43:05 vasta tsitaadiga

raxz kirjutas:
Sults kirjutas:
raxz kirjutas:
Sults kirjutas:
Eks 2 kooli läbiviielisena lõpetanuna ole raske jah keskmise kolmelisega suhelda.
Nagu elu näitab, siis paljude inimeste puhul ei tähenda see number mitte midagi.

Tõesti, mõne kolmelisega suheldes probleeme pole - on näha, et inimese hinded koolis olid madalad mitte madala intelligentsi vaid õpetajatega halva läbisaamise, laiskuse vms tõttu. Mõni teine aga ei sa pika vaidluse lõpuks aru, mille üle vaieldakse.
Ma saan väga hästi aru, mida sa öelda tahad.
Sind huvitab kogukulu alates toormaterjalide hankimiseks vajaliku tehnika tootmiseks vajalik energiamaht kuni auto kasutamine tema eluea lõpuni. Sealhulgas kõik tema käitamiseks vajamineva energia tootmine algusest lõpuni koos kõigi kuludega.
Mina ei olegi rääkinud ainult auto kasutamise kuludest. Nii elektrienergia kui ka elektriauto tootmine on oma olemuselt lihtsamad protsessid mis vajavad vähem sisendeid, kui sisepõlemismootoriga autode ja fossiilsete kütuste tootmisel vaja on. Sa lihtsalt ei suuda teistele selgeks teha, mida sa öelda tahad.
Turumajanduses määrab hinna enamasti siiski nõudlus, mitte sinna sisse pandud energiahulk. Müüa võib miinusega ja ka 5000% juurdehindlusega. Sina ei tea, mis raha ees midagi toodetud on.

Ma eeldan siiski, et vabaturul liigub kapital suurema tulususega sektorisse ja kui autotootmises on suurema tulususega just elektriautode tootmine, siis toodaksid kõik autotootjad peamiselt elektriautosid, eriti kui räige nõudlus taga icon_wink.gif
Sults kirjutas:
Sul pole õrna aimugi, mida liitiumaku endast kujutab, aga ikka oled sel teemal kõige targem? Nagu....misasja? Kas sa teisi asju, mille kohta sa samuti midagi ei tea, oskad milleski kahtlustada? icon_lol.gif

Sul pole õrna aimugi millest ja kui palju mul aimu on. Enne oma kunagisi arvutusi lappasin ma hulga liitiumakude laadimise kasuteguri teemalisi teaduslike materjale läbi ja seal väideti kasutegur olevat 90....98%
Edit: pole küll teadusartikkel vaid ühe Li akude tootja veeb http://www.powertechsystems.eu/home/tech-corner/lithium-ion-battery-advantages/
Tsitaat sealt:
tsitaat:
Lithium batteries charge at nearly 100% efficiency, compared to the 85% efficiency of most lead acid batteries.


viimati muutis Sults 02.04.2016 17:52:27, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wreckie
HV kasutaja

liitunud: 09.06.2007




sõnum 02.04.2016 17:46:27 vasta tsitaadiga

Seda Well-to-Wheel energia analüüsi on tehtud. Näiteks siin video alguses on sellest juttu: https://youtu.be/hf15nMnayXk
Kommentaarid: 18 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 17:49:17 vasta tsitaadiga

Wreckie kirjutas:
Seda Well-to-Wheel energia analüüsi on tehtud. Näiteks siin video alguses on sellest juttu: https://youtu.be/hf15nMnayXk

Selliste analüüside puhul oleneb palju sellest, kes sellist analüüsi teeb. Enamus selliseid analüüse on tehtud elektriautode tootjate või roheliste tellimusel, sellest ka kallutatus elektriautode kasuks. Samas need võõramaised analüüsid ei käsitle Eesti olukorda, kus teadupoolest maailmas ainulaadsena domineerib üks kõige väheefektiivsem energiatootmine põlevkivist.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wreckie
HV kasutaja

liitunud: 09.06.2007




sõnum 02.04.2016 17:53:45 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
Wreckie kirjutas:
Seda Well-to-Wheel energia analüüsi on tehtud. Näiteks siin video alguses on sellest juttu: https://youtu.be/hf15nMnayXk

Selliste analüüside puhul oleneb palju sellest, kes sellist analüüsi teeb. Enamus selliseid analüüse on tehtud elektriautode tootjate või roheliste tellimusel, sellest ka kallutatus elektriautode kasuks. Samas need võõramaised analüüsid ei käsitle Eesti olukorda, kus teadupoolest maailmas ainulaadsena domineerib üks kõige väheefektiivsem energiatootmine põlevkivist.


Vaatasid videot üldse? Vaevalt nii kiiresti jõudsid seda teha kui juba vastad. Seal oli toodud näide, et isegi 29% efektiivsusega kivisüsijaamast laetud elektriga elektriauto kulutab kokkuvõttes vähem energiat kui kõige säästlikum bensiinikas. Üldiselt sellise efektiivsusega jaamu enam ei leiagi.
Kommentaarid: 18 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 18:01:19 vasta tsitaadiga

Wreckie kirjutas:
Sults kirjutas:
Wreckie kirjutas:
Seda Well-to-Wheel energia analüüsi on tehtud. Näiteks siin video alguses on sellest juttu: https://youtu.be/hf15nMnayXk

Selliste analüüside puhul oleneb palju sellest, kes sellist analüüsi teeb. Enamus selliseid analüüse on tehtud elektriautode tootjate või roheliste tellimusel, sellest ka kallutatus elektriautode kasuks. Samas need võõramaised analüüsid ei käsitle Eesti olukorda, kus teadupoolest maailmas ainulaadsena domineerib üks kõige väheefektiivsem energiatootmine põlevkivist.


Vaatasid videot üldse? Vaevalt nii kiiresti jõudsid seda teha kui juba vastad. Seal oli toodud näide, et isegi 29% efektiivsusega kivisüsijaamast laetud elektriga elektriauto kulutab kokkuvõttes vähem energiat kui kõige säästlikum bensiinikas. Üldiselt sellise efektiivsusega jaamu enam ei leiagi.

Ei vaadanud. Tõesti ei vaadanud! Aga kui kivisöejaama efektivsus on 29%, siis imestan, et meie põlevkivijaamade number nii kõrgeks on hinnatud (30+%), sest põlevkivi energiasisaldus on söest oluliselt madalam. Noh, nõuka ajal hinnati meie põlevkivijaamade efektiivsuseid madalamaks, siis peeti kasutegurit 25...27% kandis olevaks.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wreckie
HV kasutaja

liitunud: 09.06.2007




sõnum 02.04.2016 18:02:45 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
Wreckie kirjutas:
Sults kirjutas:
Wreckie kirjutas:
Seda Well-to-Wheel energia analüüsi on tehtud. Näiteks siin video alguses on sellest juttu: https://youtu.be/hf15nMnayXk

Selliste analüüside puhul oleneb palju sellest, kes sellist analüüsi teeb. Enamus selliseid analüüse on tehtud elektriautode tootjate või roheliste tellimusel, sellest ka kallutatus elektriautode kasuks. Samas need võõramaised analüüsid ei käsitle Eesti olukorda, kus teadupoolest maailmas ainulaadsena domineerib üks kõige väheefektiivsem energiatootmine põlevkivist.


Vaatasid videot üldse? Vaevalt nii kiiresti jõudsid seda teha kui juba vastad. Seal oli toodud näide, et isegi 29% efektiivsusega kivisüsijaamast laetud elektriga elektriauto kulutab kokkuvõttes vähem energiat kui kõige säästlikum bensiinikas. Üldiselt sellise efektiivsusega jaamu enam ei leiagi.

Ei vaadanud. Tõesti ei vaadanud! Aga kui kivisöejaama efektivsus on 29%, siis imestan, et meie põlevkivijaamade number nii kõrgeks on hinnatud (30+%), sest põlevkivi energiasisaldus on söest oluliselt madalam.


Viidatud videos oli juttu pigem vanadest elektrijaamadest, mida enam eriti leidugi. Efektiivsus ei sõltu ju tooraine energiasisaldusest..
Kommentaarid: 18 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 18:12:50 vasta tsitaadiga

Wreckie kirjutas:
Efektiivsus ei sõltu ju tooraine energiasisaldusest..

Tõesti? Millel see väide põhineb?
Kas tõesti see, kui karjäärist veetakse kalluriga katlasse puhast sütt (süsinik) või siis pangetäis süsi iga kallurikoorma paekivi kohta, ei mõjuta efektiivsust?

Minu teada sõltub näiteks küttepuudega ahju kütmisel kasutegur otseselt sellest, millise kütteväärtusega on puud. Energiat kulub ju ka igasugu ballasti (ahju aetava mittepõleva osise) kuumutamiseks.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raxz
HV Guru

liitunud: 27.07.2003




sõnum 02.04.2016 18:14:38 vasta tsitaadiga

Sults kirjutas:
Wreckie kirjutas:
Efektiivsus ei sõltu ju tooraine energiasisaldusest..

Tõesti? Millel see väide põhineb?
Kas tõesti see, kui karjäärist veetakse kalluriga katlasse puhast sütt (süsinik) või siis pangetäis süsi iga kallurikoorma paekivi kohta, ei mõjuta efektiivsust?

Minu teada sõltub näiteks küttepuudega ahju kütmisel kasutegur otseselt sellest, millise kütteväärtusega on puud.
Pigem sõltub sellest, kuidas sa selle välja kaevandatava energia ära kasutad.
Kui sa sütt põletad vaid elektri saamiseks, siis on kasutegur madal. Kui sa elektri tootmisel üle jäänud soojusenergiaga kütad linnaelanike keskküttesüsteeme, võib kasutegur olla isegi kordades suurem.
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 02.04.2016 18:18:53 vasta tsitaadiga

raxz kirjutas:
Sults kirjutas:
Wreckie kirjutas:
Efektiivsus ei sõltu ju tooraine energiasisaldusest..

Tõesti? Millel see väide põhineb?
Kas tõesti see, kui karjäärist veetakse kalluriga katlasse puhast sütt (süsinik) või siis pangetäis süsi iga kallurikoorma paekivi kohta, ei mõjuta efektiivsust?

Minu teada sõltub näiteks küttepuudega ahju kütmisel kasutegur otseselt sellest, millise kütteväärtusega on puud.
Pigem sõltub sellest, kuidas sa selle välja kaevandatava energia ära kasutad.
Kui sa sütt põletad vaid elektri saamiseks, siis on kasutegur madal. Kui sa elektri tootmisel üle jäänud soojusenergiaga kütad linnaelanike keskküttesüsteeme, võib kasutegur olla isegi kordades suurem.

Aga see, kas sa põletad paljast sütt või koos söealgetega peamiselt paekivi, sinu arvates efektiivsust üldse ei mõjuta?
Mitu J energiat kulub 1 Kg paekivi temperatuuri tõstmiseks 1 kraadi võrra? Sinu ja Wreckie järgi ma saan aru, et null. Mina ei ole selliste väidetega nõus, sõimake mind trolliks või mitte!
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla esitles uut elektriautot Model 3, hind algab 32 000 eurost mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 17, 18, 19  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.