võib ka teha oletuse, et lähikonnas mõni klient vajas levi parandamiset ja käidi mastiseadmeid torkimas
kutsud taas tehniku ja tehakse sul paremaks, seejärel teine klient kurtmas, tehakse tal paremaks jne.
Elan sellises piirkonnas kus mastisedameid üksikute klientide nimel kindlast ei näpita. Tegemist on võimeka mastiga, kliente on palju. Kakumäe mast. Jah, tõsi, 4G tõmmati õhtutundidel suht umbe ja sellest ka vajadus 5G-le üleminekuks. Arvata võib, et mingi aja pärast (aasta-kaks-kolm) tekib siia ka niipalju 5G kliente, et ka see kooma tõmmatakse aga kindlasti ei ole usutav, et nüüd nädalaga hüppeliselt 5G klientide arv kasvas.
ei ole teooria, elisa täpselt niiviisi teebki. kuna eeldab, et 99% klientidest on saapad ja nagunii ei kontrolli kas midagi töötab või ei. pidev optimeerimine kulutuste kokkuhoiuks. isegi ärikliendi nett oli vaid 7 megabitti üles (4G) imestan ja ei jõua imestada, mis valemiga neil kliente on.
Veel üks huvitav nüanss. Nimelt, kui Elsa tehnik siin seadet üles pani, läks jutt 4G ühendustele ja selle õhtusele madalale kiirusele. Rääkisin, et minul kukub kiirus alla kahtlaselt hilistel õhtutundidel, peale 22-te, isegi enne keskööd. Samas ei ole loogiline, et kasutajate hulk just sellisel ajal sedavõrd kasvab. Pigem võiks arvata, et netikasutuse tipp on vahemikus 19-21. Tehnik mainis, et ta on ka mitmete teiste klientide käest sama kuulnud ja ka tema imestab selle üle, sest see ei tundu loogiline. Ütles, et ta on püüdnud selle anomaalia kohta "majast" vastust hankida aga talle polevat vastatud...
Märgin ära, et siin polnud ja pole tegemist sellise nähtusega, et öösel mõned sagedused magama lähevad, Ei, kõik töötavad!
kunagi oli lugeda mingi jutt elisa kohta, et päeval piiratakse torrenti ja ööseks võetakse see piirang maha
tulemuseks on igatahes taolisel asjal see, et öösel võib elisa nett kusagil kergesti umbes olla
Siin liiklevad ka jutud, et mõned operaatorid keeravad öötundidel säästmise eesmärkidel saatjatel vunki vähemaks. Operaatorite tehnikud olevat rääkinud.
Teoorias võib natuke see teema ka olla, et windows üritab active hours ise paika sättida ja kui on muster, et kell 22 enamasti masinat ei kasuta, siis just sel ajal hakkab ennast uuendama.
Ja seda mitte ainult selles vaates, et kliendi enda masin, need võivad olla hoopis teised kliendid, kes ühenduse umbe ajavad.
ja see windows uuendab end niiviisi igaõhtu ja hommikuni välja? täis ei saa ja lõhki ei lähe. ei ole kohanud sellist featuuri NT4 terminalil. küll aga on ammu teada, et elisa lülitab energiasäästuks mastid isegi vähema kui poole peale. _________________ piirkonnas on tõrge - turutõrge. mullnett, 1ns , 870M iops, 1tb/s
Siin liiklevad ka jutud, et mõned operaatorid keeravad öötundidel säästmise eesmärkidel saatjatel vunki vähemaks. Operaatorite tehnikud olevat rääkinud.
Olemas kogemus ühe operaatori võrgus olevate seadmete logide vaatamisel.
Kehva levi piirkonnas öö ping on nutune.
Kas on keegi või keegi teab kedagi, kes kasutab Kakumäe tee masti 5G koduinternetiteenust? Tekkis sportlik hasart hakata vaidlema Elisa inimesega, kes mulle helistas ja raius nagu rauda, et mingit kiiruste piiramist ega prioritiseerimist ei toimu. Ainus põhjus, miks klient ei saa kätte lepinguga ettenähtuid max kiiruseid on see, et masti koormus võib kohati suureks kasvada. Aga igasugune inimloogika tõrgub mõistmast, miks nädalapäevad peale teenusega liitumist olid kiirused sõltumata kellaajast maksimaalsed või selle lähedased (150/30) ja nüüd samasuguse järjekindlusega suurusjärgus 94/10. Kui Elisa väidab, et sim kaardi kohast kiiruse "näppimist" ei ole võimalik neil tehniliselt teostada, siis järelikult peaks kõik sama masti kliendid saama seda kohitsetud 150/30 paketti? Või on osutunud tõeks lotovõiduga sarnanev loodusime ja pmst ühest päevast kasvas masti kasutajate hulk ja kõik see seltskond tarbib 24/7 täpselt niipalju ressurssi, et minul jagub täpsel selle va 94/10 jagu?
Kui üle wifi testid, proovi alustuseks juhtme otsas. Võib-olla ikaldub hoopis su kodune wifi.
Juhtme otsas on tulemus ikka sama. Aga mis on imelik, on see et kui varem 4G otsas istudes oli tipptundidel DL väga halb, siis UL oli alati max. Nüüd aga on ka UL stabiilselt niru.
Kehv UL viitab sellele, et levi on kehv. Proovi erinevate sageduste peale lukustades kas saab paremaks.
Seis on näha manuses. Tehnik, kes seadme üles pani, soovitas küll vajadusel lukustada konkreetsele mastile aga sagedustega mängimist palus vältida. Ikka see sageduste võimalik öine tuttu minek...
Ega ta juhuslikult ei maininud, millised sagedused öösel tuttu lähevad?
Ei maininud aga hoiatas, et selline asi võib toimuda. Ma muidugi sellise olulise, linnas asuva masti puhul ei tahaks uskuda, et seal midagi öösel "kokku pakitakse"
Proovida ikka võid, kas nendega mängimine annab parema kiiruse.
Kui öösel net ära kaob, eks siis võid default peale ju tagasi keerata
Edit: see kokku pakkimine võib olla ja ilmselt ongi mingi kavalam algoritm kui lihtsal kindlal kellaajal sagedus kinni. Tõenäoliselt jälgitakse masti koormust ja vastavalt sellele pannakse mingid sagedused kinni. See võib olla täiendav tingimus, et päeval neid sagedusi kinni ei keera.
Proovi B1 ja B3. B20 on 800MHz, selle kaudu sa ilmselt rohkem kui 50mbit/s alla kiirust ei saa.
Imelik, et sul seal B7 pole, ei teagi kas mastis pole 2600 sagedust, su ruuter ei toeta seda või ei levi lihtsalt sinuni.
Proovi B1 ja B3. B20 on 800MHz, selle kaudu sa ilmselt rohkem kui 50mbit/s alla kiirust ei saa.
Imelik, et sul seal B7 pole, ei teagi kas mastis pole 2600 sagedust, su ruuter ei toeta seda või ei levi lihtsalt sinuni.
B7 on olemas aga ilmselt ei levi minuni. Ka eelmise, 4G ruuteriga ei saanud B7-t kätte. Samas Cellmapper nagu näitab, et peaks minuni levima...
Et seadistan siis B1, B3 ja N78? Proovisin ennist B1+N78, selline kombinatsioon andis selgelt viletsama tulemuse.
Edit: määrasin B1, B3, B7 ja N78. Tulemuseks see, et hetkel istub B3+N78 küljes. Ja tulles kogu teema algusesse - esimesel käivitamisel näitas masin kombot B3+N78 ja DL oli 150 ja UL 30. Kõik töötas kenasti nädala jagu päevi. Ehk kala on milleski muus...
Aga nüüd, nädal hiljem on kuni 100/20 (hetkel 92/11)
Millal algas? Koolivaheaeg ja juntsud 24/7 netis?
Juntsudega see seotud pole. Viimase 24h 63 (kuuskümmend kolm!) kiirustesti annavad ülistabiilselt tulemuseks DL 90-94 ja UL 9-13. Ehk tegemist on ääretult stabiilse olukorraga. Kell 1:13 ei toimu mingit suuremat sorti juntsude surfamist
Hea klient!
Täname, et olete Elisa äriklient ning usaldate meie teenuseid.
Oleme läbi aastate palju pingutanud ja investeerinud mobiilivõrku viimasel paaril aastal rohkem kui 30 miljonit eurot, et Elisa teenused oleksid aina kvaliteetsemad ning vastaksid paremini Teie ootustele. Jätkame investeeringutega võrguarendusse ka tulevikus.
Soovides pakkuda parimaid teenuseid, oleme jõudnud arenguetappi, kus muutuvad osade meie teenuste hinnad.
Parema suhtluskogemuse saavutamiseks oleme enamuses oma kõne- ja nutipakettides avanud VoLTE kõnede võimekuse, mis tagab tunduvalt kiirema kõnealgatuse ja muuhulgas selle, et Teie telefon jääb ka kõne tegemise ajaks kiiresse LTE võrku. Kui töötate hotspot´i kasutades, saate tänu VoLTE võimekusele kõne ajal tööd edasi teha ja Teie internetiühendus ei katke.
Oleme jõuliselt arendanud ja tihendanud enda 4G ja 5G võrku igas Eesti maakonnas. Uus 5G võrk on Eesti modernseim ja koos sellega uueneb ka Elisa 4G võrk, mille kvaliteeti saavad jätkuvalt nautida kõik, kes veel pole 5G seadet soetanud.
Alates 01.01.2024 avame Teie kasutatavates nutipakettides 5G võimekuse, mis tagab teile senisest kiirema ja stabiilsema interneti. Väärtuste lisandumisega suureneb alates 01.01.2024 Teie kasutuses olevate kõnepakettide kuutasu neljakümne sendi ja Teie kasutuses olevate nutipakettide kuutasu ühe euro võrra (hindadele lisandub käibemaks).
Teie pakettide arv on 1 ja kuutasu muutub kokku 1 euro võrra järgmistel pakettidel: Muretu Äripakett XS. Summadele lisandub käibemaks. Muudatused jõustuvad 1. jaanuaril 2024.
Pöörame tähelepanu, et kui teil on sõlmitud pangaga e-arve püsimakse leping, peaksite vajadusel vastavalt muutma ka makselimiiti.
Paketitingimuste muutmise aluseks on elektroonilise side seaduse §99 lõige 2 ja Elisa üldtingimuste punkt 9.5 ning muudatuse põhjuseks on Liitumislepingu või tingimuste aluseks olnud asjaolude muutus (sh nt muudatused toodete või teenuste ülesehituses, sisendkuludes, parameetrites, teenindusprotsessides või muus sarnases) ning klientidele teenuste ja toodete kasutamiseks täiendavate või paremate kasutustingimuste loomine.
Ülaltoodud muudatustega mittenõustumisel on Teil õigus leping ilma lisakuludeta üles öelda, teavitades sellest Elisa äriklienditeenindust hiljemalt 31.12.2023.
01.01.2024 muutub Eesti Vabariigis käibemaksumäär seniselt 20%-lt 22%-le.
Tegemist on riigi poolt sätestatud regulatiivse muudatusega ja käibemaksumuudatusega arvestamine on kõikidele ettevõtjatele kohustuslik, sealhulgas Elisale.
Käibemaksumäära tõus laieneb 1. jaanuarist 2024 kõikidele Elisa toodetele ja teenustele (sh lisateenused, renditeenused, teenustasud, tariifid, hinnakirjad).
Esimesed uue käibemaksumääraga arved väljastame veebruaris 2024.
Täname mõistva suhtumise eest.
Teie Elisa
Nüüd, ma saan aru, et hinnatõusust peab klienti teavitama, kuid kogu see novell oleks ju mahtunud ära ühte lausesse: "Tõstame uuest aastast 1.40 võrra hinda ja lisame võimaluse kasutada 5G võrku." Milleks kulutada kümnete tuhandete klientide aega, mis teeb kokku võibolla mitukümmend aastat? _________________ The biggest delusion is that there are causes other than your own state of consciousness. - Neville Goddard
see pole sulle eraldi kirjutatud. kopipeist kõigile (kes analoogseid pakette kasutavad _________________ piirkonnas on tõrge - turutõrge. mullnett, 1ns , 870M iops, 1tb/s
Hea klient!
Täname, et olete Elisa äriklient ning usaldate meie teenuseid.
Oleme läbi aastate palju pingutanud ja investeerinud mobiilivõrku viimasel paaril aastal rohkem kui 30 miljonit eurot, et Elisa teenused oleksid aina kvaliteetsemad ning vastaksid paremini Teie ootustele. Jätkame investeeringutega võrguarendusse ka tulevikus.
Soovides pakkuda parimaid teenuseid, oleme jõudnud arenguetappi, kus muutuvad osade meie teenuste hinnad.
Parema suhtluskogemuse saavutamiseks oleme enamuses oma kõne- ja nutipakettides avanud VoLTE kõnede võimekuse, mis tagab tunduvalt kiirema kõnealgatuse ja muuhulgas selle, et Teie telefon jääb ka kõne tegemise ajaks kiiresse LTE võrku. Kui töötate hotspot´i kasutades, saate tänu VoLTE võimekusele kõne ajal tööd edasi teha ja Teie internetiühendus ei katke.
Oleme jõuliselt arendanud ja tihendanud enda 4G ja 5G võrku igas Eesti maakonnas. Uus 5G võrk on Eesti modernseim ja koos sellega uueneb ka Elisa 4G võrk, mille kvaliteeti saavad jätkuvalt nautida kõik, kes veel pole 5G seadet soetanud.
Alates 01.01.2024 avame Teie kasutatavates nutipakettides 5G võimekuse, mis tagab teile senisest kiirema ja stabiilsema interneti. Väärtuste lisandumisega suureneb alates 01.01.2024 Teie kasutuses olevate kõnepakettide kuutasu neljakümne sendi ja Teie kasutuses olevate nutipakettide kuutasu ühe euro võrra (hindadele lisandub käibemaks).
Teie pakettide arv on 1 ja kuutasu muutub kokku 1 euro võrra järgmistel pakettidel: Muretu Äripakett XS. Summadele lisandub käibemaks. Muudatused jõustuvad 1. jaanuaril 2024.
Pöörame tähelepanu, et kui teil on sõlmitud pangaga e-arve püsimakse leping, peaksite vajadusel vastavalt muutma ka makselimiiti.
Paketitingimuste muutmise aluseks on elektroonilise side seaduse §99 lõige 2 ja Elisa üldtingimuste punkt 9.5 ning muudatuse põhjuseks on Liitumislepingu või tingimuste aluseks olnud asjaolude muutus (sh nt muudatused toodete või teenuste ülesehituses, sisendkuludes, parameetrites, teenindusprotsessides või muus sarnases) ning klientidele teenuste ja toodete kasutamiseks täiendavate või paremate kasutustingimuste loomine.
Ülaltoodud muudatustega mittenõustumisel on Teil õigus leping ilma lisakuludeta üles öelda, teavitades sellest Elisa äriklienditeenindust hiljemalt 31.12.2023.
01.01.2024 muutub Eesti Vabariigis käibemaksumäär seniselt 20%-lt 22%-le.
Tegemist on riigi poolt sätestatud regulatiivse muudatusega ja käibemaksumuudatusega arvestamine on kõikidele ettevõtjatele kohustuslik, sealhulgas Elisale.
Käibemaksumäära tõus laieneb 1. jaanuarist 2024 kõikidele Elisa toodetele ja teenustele (sh lisateenused, renditeenused, teenustasud, tariifid, hinnakirjad).
Esimesed uue käibemaksumääraga arved väljastame veebruaris 2024.
Täname mõistva suhtumise eest.
Teie Elisa
Nüüd, ma saan aru, et hinnatõusust peab klienti teavitama, kuid kogu see novell oleks ju mahtunud ära ühte lausesse: "Tõstame uuest aastast 1.40 võrra hinda ja lisame võimaluse kasutada 5G võrku." Milleks kulutada kümnete tuhandete klientide aega, mis teeb kokku võibolla mitukümmend aastat?
Ja kui teavitad, et pole nõus ja paned numbri liikuma, siis teevad 5 eurose paketi pakkumise nagunii _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
RCC, See on nendest näotu tõesti, et ei viitsi isegi mulle eraldi kirja kirjutada. Aga mina pidasin silmas seda aega, mimda kliendid kumulatiivselt kulutavad, kui kõik kirja läbi viitsivad lugeda.
Sold OUT, Ilmselt küll, aga ma ei viitsi sellega jamama hakata. _________________ The biggest delusion is that there are causes other than your own state of consciousness. - Neville Goddard
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.