No siis peaks ju päris hästi tunda andma, kui tuhandeid eurosid aastas rahakotist kaob niisama. _________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
Aga mida see kilomeetrihinna arvutamine annab? Jah, mõndasid autosid on kallim pidada kui teisi, kuid ega seetõttu ei jää midagi pooleli. Et kui täna on kilomeetri hind 20 sendi asemel 21 senti, siis lähen jala? Kuidas tuhandeid eurosid "kaob" kui ma jätan kilomeetrihinna arvutamata?
Kütust ostad ikka, autot remondid ikka, kojamehi vahetad ikka kui selleks tarvidus.
Subaru 9 liitrit maanteel vs. Volvo 5,5 liitrit ei ole nüüd megasuur vahe. Linna 16 vs. 9 on muidugi natukene teine asi...
Võiks teha laurxi äppi, mis arvutab kildihinda reaalajas ja kuvab seda jooksvalt nuti ekraanile sõites, nagu taksomeeter, siis oleks hea screenshotte jagada ja kõvatada nagu iga muu asjaga.
Endiselt väga meelevaldne üldistus mille oled teinud mingi ühe kehva kogemuse põhjal.
Korraliku lamelliga ei saa sa väita, et "on piirkondi, kus sa ei tee lamelliga absoluutselt mitte kui midagi".
Selliseid üldistusi tegevate "lamelliekspertide" arvamus põhinebki enamasti ühel kogemusel "mingitel Michelinidega" mis võib-olla olid hoopis pastlaks sõidetud M+S'id.
Mul endal on olnud 4-5 erinevat lamellrehvi mudelit erinevate autode all ja vähemalt sama palju ka erinevaid naastrehve. Jah, kehvemad lamellid on tõesti olnud väga halvad jää peal, samas korraliku lamelli ja hea naastrehvi vahe pole sugugi nii suur, kui sa üritad väita.
Vastupidi. Paljud siin ikka sõidavad mööda jäiseid külavaheteid, et ~750kg on sabas järgi? Julgen väita, et väga väikesel osakaalul HV-lastel on üldse selline kogemus olemas. Mina vean iga talv küttepuid linna.
Mul on kaks jooksu lamellrehve olnud ja vabatahtlikult oma raha eest seda küll enam oma auto alla osta küll ei soovi. Oma raha eest sai ostetudki mingi netis leiduva info järgi, et lamell väga hea sõidad suved talvel ja ei mingeid rehvivahetusi. Mina loen seda koolirahaks ja olgu eraldi suverehvi ning eraldi talverehvid. Ja kirjutan taas, linnas tõesti polnud tuntavat vahet. Küll aga maapiirkondades annab tunda.
X-ice arve järgi. Tutikana saadud. Võibolla olid pastlaks kulunud? See käib taas lugemisoskuse alla.
ranel kirjutas:
Üks aasta võtsin siis "tarkade" nõu arvesse ja olid mingi michelini lamellid all. Sai veel uuena ostetud.
Miks lamell saast on, kui sa püüad seda kasutada viisil, mis teeb sõidu vahetpole mis pidi vaadates, keerulisemaks. Enamik inimesi ei vea talvel, jäisel külavahe teel, haagisega küttepuid.
Ja las ma arvan, raudselt pooleveolise autoga ka? Esiveoline? No siis pole midagi imestada. Mu esiveoline ei lähe suverehviga 3% tõusult, muru pealt, tühi plastkaanega haagis sabas, kohaltki minema, rääkimata talvest. Ainult kaabib kohapeal.
Tagaveoline, siis teine teema, oleneb väga palju rehvist. 4wd korral suht ükskõik mis talverehv seal all on.
Pigem küsiks seda, kui vanad on rehvid? Kas sinu jaoks "uus" kellegi teise nt 3a vana? Ning teiseks - mis muster? Kuna mainisind michelini, siis mällu kargab üks michelini rehvipilt, kus olid vaid " ) " stiilis kaared ja oligi kõik. Kui väikseid sikk-sakke rehvil üldse ei ole, siis mis sa arvad, mis peaks siis jää peal pidama? Pmst tegu siis pehme mustriga suverehviga sellisel juhul. Mingit sarnast mustrit kasutab näiteks tänapäeva Dunlop Ice Touch D-Stud rehv. Aga viimane on naastudega.
L-Eesti teedel annab sõita klaas siledatel kruusa jääväljadel. Kehva või vana või olematu mustriga lamelliga - ei. Sõita saab aga ohtlik ning kurvid/tõusud ajavad vererõhu üles... Korraliku lamelliga - jah, aga ettevaatlikult ja mõistusega ning ei - kui püüad pooleveolisega jääl haagist vedada. Odav või kallis naast - jah ning sobib ka käru vedamiseks. ja kui autol naastud all, kas ka haagisel on naastud all? Väga tore kuskil kurvis kohata, kui auto tuleb ilusti läbi kui naastud all, kuid käru tuleb külg ees vastassuunas vastu, kuna lamellid all ning auto kiirus suur. Mul on endal nii kurvis käru lohama läinud, seda nii lamelli kui ka naastuga (auto all siis, kärul alati lamell all olnud, va autoveo treila kus väljakakutud naastudega talvekad all).
4wd lamelliga on idaalne neil jääväljadel sõitmisteks. Aga ka siingi, kui kw on rohkem kui mõistust ehk pedaal raske, pole ime et 4wd masina juht püüab tunduvalt kiiremini sõita kui füüsika lubaks ja varsti võib kraavist leida selliseid. Ja siis oi seda kirumist, et rehv kehv või et auto oli s*tt.
Lihtne üldistus - kui elad suurlinnas ja sõidad ainult linnas või hästi hooldatud maanteel (mitte öösel nt) päevasel ajal > lamellist maa ja ilm ning lisaks vaikus autos. Kui elad väiksemas linnas sama asi. Kui elad väiksemas linnas mis asub kuskil mägede vahel ja vahel ka satud kõrvalteedele või öösel sõitma > valiku küsimus, kuigi soovituslik oleks naast. Kui elada maal, sõita kruusateid mis jääs jne > naast ainus variant. Kui elada linnas ning sõita hästi hooldatud maanteel ning sattuda kord-paar aastas ala vanaema juurde maale metsade vahele kruusale - no tõesti, selle jaoks pole vaja naastuga ringi lasta.
Naljakas see HV-laste lugemisoskus. Taas kirjutan, uued kasutamata jne rehvid. Kolmas kord juba. Jah, auto tõesti monomähkija, kuid osta mõneks päevaks aastas nelivedune pole kuidagi ratsionaalne, kui õiged rehvid lahendavad probleemi ära. Pidurdavad ju kõikidel autodel neli ratast. 4wd vs monomähkija kütusekulu pealt tuleb aastas juba minu jaoks ~200-300eur vahe sisse(0.5-1l sajale juurde), mille eest osta kasvõi iga talv uued naastrehvid autole alla. Hetkel 15 tolli rehvid käivad alla, mis ju maksavad oluliselt vähem, kui mõni kaasaegsem mõõt. Võib ju tore nelivedune olla, kuid rehvid peavad pidama saamiseks ka korralikud olema.
Hetkel kasutuses Masteri Nordic3. Neid samu rehve kasutatakse ka jäärajal, kel eelarve väiksem. Rahabossid kasutavad HP8-t. _________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
Ja muideks, eks me kõik oleme näinud suuri protiribasid ja rehvitükke maanteede ääres vedelemas...
Anyway, suletud jäärajal sõitke millega tahate, aga maanteedel võiks sellise lolluse riiklikul tasandil ära keelata.
Mina igatahes küll ei taha, et mingi protimees mulle 90km/h laubaka teeks, sest rehv otsustas algosadeks laguneda.
Kui ei raatsi rehve osta, pole ka tarvis sõita. _________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Normaalne üldistus
Ma tean igasuguseid protimehi ja kellelgi pole need algosadeks lagunenud. _________________ Tahad autovaruosi hea hinnaga? Kirjuta mulle ja saad mu kaudu suurema soodustusega konto ühes tuntumas veebipoes.
Ja muideks, eks me kõik oleme näinud suuri protiribasid ja rehvitükke maanteede ääres vedelemas...
Anyway, suletud jäärajal sõitke millega tahate, aga maanteedel võiks sellise lolluse riiklikul tasandil ära keelata.
Mina igatahes küll ei taha, et mingi protimees mulle 90km/h laubaka teeks, sest rehv otsustas algosadeks laguneda.
Kui ei raatsi rehve osta, pole ka tarvis sõita.
Ära siis lennukitega ka lenda. Minu teada ka nemad kasutavad taastatud rehve. _________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
Ükski normaalne rekkafirma ei kasuta protte. See on mingi idabloki säästuporno. Vähemalt keelati ees protid ära. _________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
olen kurvis vedelevale pea täismõõdus proti osale otsa sõitnud...ei olnud meeldiv. Ehk kui see prottipask ära lõppeks oleks küll norm.
Aga nohh hetkel kuivade küttepuude vedamise aeg...nüüd näeb puuhalge jälle teedel
Võiks teha laurxi äppi, mis arvutab kildihinda reaalajas ja kuvab seda jooksvalt nuti ekraanile sõites, nagu taksomeeter, siis oleks hea screenshotte jagada ja kõvatada nagu iga muu asjaga.
Ja kui appis määrad autoks miskit uuemat kui 10a vana siis tuleb pikk jutt teemal, et iizing on paha ja rondid on in. Mõistagi appi kasutada ei saa ka sel juhul. _________________ There is no place like 127.0.0.1
Võiks teha laurxi äppi, mis arvutab kildihinda reaalajas ja kuvab seda jooksvalt nuti ekraanile sõites, nagu taksomeeter, siis oleks hea screenshotte jagada ja kõvatada nagu iga muu asjaga.
Ja kui appis määrad autoks miskit uuemat kui 10a vana siis tuleb pikk jutt teemal, et iizing on paha ja rondid on in. Mõistagi appi kasutada ei saa ka sel juhul.
Aga siis tuleb treida selline äpp, kus saab liizingud ja muud loomad kirja panna. Reaalajas automaagiliselt arvestab need kulu sisse _________________ This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Aga mida see kilomeetrihinna arvutamine annab? Jah, mõndasid autosid on kallim pidada kui teisi, kuid ega seetõttu ei jää midagi pooleli. Et kui täna on kilomeetri hind 20 sendi asemel 21 senti, siis lähen jala? Kuidas tuhandeid eurosid "kaob" kui ma jätan kilomeetrihinna arvutamata?
Kütust ostad ikka, autot remondid ikka, kojamehi vahetad ikka kui selleks tarvidus.
Subaru 9 liitrit maanteel vs. Volvo 5,5 liitrit ei ole nüüd megasuur vahe. Linna 16 vs. 9 on muidugi natukene teine asi...
No kuidas võtta. Kui sina maksad 21 senti kilomeeter, ja Laurxi pill maksab 11 senti kilomeeter, siis 50K läbisõidu juures tuleb hinnavahe aastas 5000€, ehk keskmiselt kalendrikuus 416,6€.
Sry, aga 5K€ aastas säästa ei ole minu hinnangul üldse halb perspektiiv. Selle raha eest saab lubada perele näiteks ägeda soojamaareisi. Selle raha eest saab igal aastal osta 5 samasugust ronti juurde. 5K€-ga teeb juba üsna palju asju ära.
Ardo, lihtsalt infoks. Kui ikka 50k sõitmise peale aastas soojamaa reisi jagu raha lihtdalt oma lolluse peale ära kulub. _________________ Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap. Arve!
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.