Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
LKits
HV Guru
liitunud: 06.09.2007
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
24.07.2017 14:16:34
|
|
|
nexus4 kirjutas: |
järgmine nv pärnus tasuks proovida uberit sõita? Palju teenida võiks, pole enne kokku puutunud. |
Pole aimugi, palju uberis juhid tavalisel nädalavahetusel teenivad, aga vabalt võib minna nii nagu aastavahetusel, et lubati ulmelist teenistust, aga selle peale tuli nii palju juhte välja, et keegi eriti midagi ei teeninud.
Teine asi on see, et tasub sõita ainult siis kui kohalik oled. GPS enamasti suurürituste ajal tehtavaid ajutisi liikluse ümberkorraldusi ei tea ehk GPS järgi sõites võib korralikult puusse panna ja sellega ka põhjendatult klientide pahameele ära teenida.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
Draqula
HV Guru
liitunud: 29.10.2004
|
24.07.2017 17:31:22
|
|
|
napoleon, waze vähemalt viimati Tartu suuremate spordiürituste korral (liiklussulgemistega) on korrektselt juhatanud mööda.
Aga see vist sõltub kohaliku waze kogukonna aktiivsusest/hoolsusest.
|
|
Kommentaarid: 42 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
34 |
|
tagasi üles |
|
|
RustyZ
HV Guru
liitunud: 20.06.2004
|
26.07.2017 12:18:30
|
|
|
Kas Uber laseb vanemaid autosid ka sõitma? Taxifyl auto vanuse kohta nõue ja kohtade kohta ka. Tahaks teinekord niisama ajaviiteks ilusa ilmaga cabrioga rahvast sõidutada aga kahjuks on auto 95a väljalase. Muidu enamvähem viisakas, iluvigu leiab...
|
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
26.07.2017 12:57:11
|
|
|
Ei oska öelda. Aga mina heas korras cabriot millel varsti juba uunikumi väärtus on, joodikute vedamisega küll ei lõhuks/lagastaks.
Cabrio puhul võib muidugi takistuseks saada hoopis kaks muud asjaolu:
1. uksi on vähevõitu
2. pagasiruum on olematu
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
RustyZ
HV Guru
liitunud: 20.06.2004
|
26.07.2017 13:03:12
|
|
|
napoleon kirjutas: |
Ei oska öelda. Aga mina heas korras cabriot millel varsti juba uunikumi väärtus on, joodikute vedamisega küll ei lõhuks/lagastaks.
Cabrio puhul võib muidugi takistuseks saada hoopis kaks muud asjaolu:
1. uksi on vähevõitu
2. pagasiruum on olematu |
ahjaaa, taxify ju ei lase autot valida ka, ja sellist kategooriat pole kuhu sobiks nii vähe kohti jne. Kui oleks nagu vana süsteem et saad autot valida siis poleks vast probla sest klient ise arvestab mida ta valib.
ok, asi selge.
|
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
nexus4
Kreisi kasutaja
liitunud: 01.03.2012
|
26.07.2017 13:05:37
|
|
|
10a auto max vanus
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
RedFusion
HV kasutaja
liitunud: 14.12.2009
|
26.07.2017 17:03:33
|
|
|
nexus4 kirjutas: |
10a auto max vanus |
Jah, ametlikult see nii on fy-s, aga tegelikkuses nad ei järgi seda nii rangelt. Ehk et kui on vanem auto (nt. 15a), aga on korralik (loe: päris pann/vanaraud ei ole), siis nad üldiselt ikka lasevad sõita. Nad vaatavad iga auto individuaalselt üle, enne kui juhikonto aktiveerivad.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
7 |
|
tagasi üles |
|
|
RustyZ
HV Guru
liitunud: 20.06.2004
|
26.07.2017 18:13:51
|
|
|
RedFusion kirjutas: |
nexus4 kirjutas: |
10a auto max vanus |
Jah, ametlikult see nii on fy-s, aga tegelikkuses nad ei järgi seda nii rangelt. Ehk et kui on vanem auto (nt. 15a), aga on korralik (loe: päris pann/vanaraud ei ole), siis nad üldiselt ikka lasevad sõita. Nad vaatavad iga auto individuaalselt üle, enne kui juhikonto aktiveerivad. |
Vale. Küsisin ja sain ei.
|
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
Pätu
HV Guru
liitunud: 18.07.2006
|
26.07.2017 18:16:46
|
|
|
Panin ennast järgmiseks nädalavahetuseks Pärnu weekendi ajaks uberi juhiks kirja. Reedel infotund pärnus. Eks näis.
|
|
Kommentaarid: 112 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
89 |
|
tagasi üles |
|
|
maty
Kreisi kasutaja
liitunud: 11.07.2009
|
26.07.2017 18:22:03
|
|
|
RustyZ kirjutas: |
RedFusion kirjutas: |
nexus4 kirjutas: |
10a auto max vanus |
Jah, ametlikult see nii on fy-s, aga tegelikkuses nad ei järgi seda nii rangelt. Ehk et kui on vanem auto (nt. 15a), aga on korralik (loe: päris pann/vanaraud ei ole), siis nad üldiselt ikka lasevad sõita. Nad vaatavad iga auto individuaalselt üle, enne kui juhikonto aktiveerivad. |
Vale. Küsisin ja sain ei. |
Ei ole vale. Ühel sõbral on 2003a masin ja teeb sellega Taxify tööd. Oluline oli see, et seest puhas ja välimus korralik.
|
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
62 |
|
tagasi üles |
|
|
prtv
HV Guru
liitunud: 20.03.2006
|
26.07.2017 21:39:37
|
|
|
Oluline on see, et 10a sees oleks seda automudelit toodetud
_________________ |
|
Kommentaarid: 82 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
1 :: |
73 |
|
tagasi üles |
|
|
saihtam
HV kasutaja
liitunud: 11.06.2010
|
27.07.2017 14:39:30
|
|
|
Oskab keegi viidata artiklile või foorumi postitusele, et mis täpselt muutub 1novembrist. Olen aru saanud, et mingi kindlustus tasu tuleb juurde? Kas kehtib kõikide taxify juhtide kohta?
Just liitusin taxifyga, et töökõrvalt natukene teenida. Tänud.
|
|
Kommentaarid: 14 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
14 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
27.07.2017 15:25:17
|
|
|
Loe ise https://www.riigiteataja.ee/akt/104072017104
Lühidalt võrdustatakse nö. sõidujagamine taksoveoteenusega ehk "sõidujagaja" peab samuti teenindajakaardi ja sõidukikaardi taotlema. See on juba kindlustusfirmade asi, milliseks kindlustusmakse kujuneb.
Erinevus on vaid selles, et kui sõidad ilma plafooni ja taksomeetrita, siis tohid ainult äpi kaudu tellimusi vastu võtta. Kui on plafoon, taksomeeter ja hinnakiri, siis tohid ka peatusest või telefoni teel takso tellinud kliente teenindada.
NB! minu jutt on as is, soovitan ikka seaduse läbi lugeda.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
erkin
HV kasutaja
liitunud: 13.03.2003
|
27.07.2017 16:09:54
|
|
|
Ja, et sõidukikaarti taotleda on vaja registreerida(või olemasolev) FIE(või ka OÜ). Tekib kohe sotsmaksu kohustus iga kvartal ligi 500eur, igaaastane tuludeklaratsiooni esitamise kohustus. Saan ma õigesti aru?
Ei ole enam nii, et kui issi õhtul töölt tuleb võtan auto ja hakkan privaatjuhina sõitma nagu praegu?
|
|
Kommentaarid: 32 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
|
jt234
HV veteran
liitunud: 12.04.2005
|
27.07.2017 16:18:52
|
|
|
Idees võiks ju uudne ettevõtluskonto ka sobida, ei?
_________________ Dima oli siin |
|
Kommentaarid: 129 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
121 |
|
tagasi üles |
|
|
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
27.07.2017 16:31:52
|
|
|
erkin kirjutas: |
Ja, et sõidukikaarti taotleda on vaja registreerida(või olemasolev) FIE(või ka OÜ). Tekib kohe sotsmaksu kohustus iga kvartal ligi 500eur, igaaastane tuludeklaratsiooni esitamise kohustus. Saan ma õigesti aru?
Ei ole enam nii, et kui issi õhtul töölt tuleb võtan auto ja hakkan privaatjuhina sõitma nagu praegu? |
Füüsiline isik saab täiesti vabalt taotleda nii teenindaja- kui sõidukikaarti. Ettevõtlusvormi ei ole vaja.
Tuludeklari kohustus on sul nagunii, iga-aastane, olenemata kas tegeled ettevõtluse, sõidujagamise, millega iganes... kui on tulusid on kohustus need deklareerida.
Ettevõtlusvorm on ülimalt soovitatav, sest see annab võimaluse kulud enne maksustamist maha arvata seega lõpuks maksad vähem.
Kui su tänane sõidujagamiseesmärk on tuimalt maksud maksmata jätta... nojah. Ära siis pahanda kui EMTA mingi hetk tulevikus mehiste nõuetega kaela lendab.
|
|
Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
erkin
HV kasutaja
liitunud: 13.03.2003
|
27.07.2017 17:06:18
|
|
|
Hetkel on taksoveoloa ja sõidukikaardi taotluses nõutud "vedaja registrikood", mis sinna füüsiline isik siis kirjutab? Registrikood antakse FIE või OÜle. Muidugi me ei tea kas novembriks tehakse blanketid ümber, hetkel on nii...
ref kirjutas: |
erkin kirjutas: |
Ja, et sõidukikaarti taotleda on vaja registreerida(või olemasolev) FIE(või ka OÜ). Tekib kohe sotsmaksu kohustus iga kvartal ligi 500eur, igaaastane tuludeklaratsiooni esitamise kohustus. Saan ma õigesti aru?
Ei ole enam nii, et kui issi õhtul töölt tuleb võtan auto ja hakkan privaatjuhina sõitma nagu praegu? |
Füüsiline isik saab täiesti vabalt taotleda nii teenindaja- kui sõidukikaarti. Ettevõtlusvormi ei ole vaja.
Tuludeklari kohustus on sul nagunii, iga-aastane, olenemata kas tegeled ettevõtluse, sõidujagamise, millega iganes... kui on tulusid on kohustus need deklareerida.
Ettevõtlusvorm on ülimalt soovitatav, sest see annab võimaluse kulud enne maksustamist maha arvata seega lõpuks maksad vähem.
Kui su tänane sõidujagamiseesmärk on tuimalt maksud maksmata jätta... nojah. Ära siis pahanda kui EMTA mingi hetk tulevikus mehiste nõuetega kaela lendab. |
|
|
Kommentaarid: 32 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
|
jt234
HV veteran
liitunud: 12.04.2005
|
27.07.2017 17:27:11
|
|
|
Kirjutad isikukoodi lihtsalt?
_________________ Dima oli siin |
|
Kommentaarid: 129 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
121 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
27.07.2017 18:00:27
|
|
|
FIE võib aga ei pea ennast äriregistris registreerima ehk paljudel FIE-del polegi seda 8 kohalist registrikoodi vaid on ainult isikukood, seega tõenäoliselt läheb jah isikukood.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
Pätu
HV Guru
liitunud: 18.07.2006
|
28.07.2017 15:02:47
|
|
|
Nojah pärnu taksojuhid juba tõmbavad kiunu üles
Spoiler
Kohalikud taksoettevõtjad valmistuvad teenindama peagi suvepealinna saabuvat päratut inimmerd. Peale kutseliste taksojuhtide hakkavad kümneid tuhandeid külalisi Pärnu toova muusikapeo ajal rahvast sõidutama teisedki roolikeerajad.
Kõik Pärnu taksoettevõtete juhid, kellega Pärnu Postimees ühendust võttis, kinnitasid, et Weekend Festival Balticu koostööpartner Uber ei pärsi suurürituse ajal nende teenistust. “Kuna rahvamass on nii suur, ei jõua niikuinii siinsed taksod kõiki ära teenindada, see on enam kui selge,” tõdes Go Takso Pärnu juht Iti Sipelgas.
Siiski on ajanud sõidujagamisteenuse tulek kohalikel taksojuhtidel harja punaseks.
“Soovitan teil kõige kallimatele inimestele – naistele, ämmadele, tütardele – tellida ürituse teise päeva hommikul juht Uberiga,” ironiseeris Bristol Takso juht Rauno Lääne. “Te ei tea, kui kaua see juht on olnud üleval, kas ta on enda või ämma autoga.”
Lääne tõi näite, et temal pole reakodanikuna õigust tänaval kiirust mõõta, kihutajaid trahvida ega pimesooleoperatsioone teha. “Meil on seadusega nõutud kõiksugused load, taksojuhitunnistused ja koolitused, ja me oleme (Uberi juhtidega, L. H.) täpselt samal platvormil,” sõnas taksofirma juht.
Uber Baltikumi tegevjuht Enn Metsar leiab seevastu, et sõidujagamisteenus tõstab muusikapeo ajal transpordi turvalisust märgatavalt. “Suurendades festivali ajal turvaliste ja mugavate transpordivõimaluste hulka, aitame vähendada tõenäosust, et liiklusesse jõuab joobes juhte,” märkis ta.
Sipelgat häirib, et ehkki sõidujagamise seadus jõustub alles 1. novembril, lubatakse Uberi juhtidel avalikult seadust rikkuda ja seda koguni reklaamitakse.
Pärnuski tegutseva Elektritakso juhi Ermo Kontsoni meelest on Uberi juhtide seadusrikkumine lausa absurdne. “Kui minu juhid rikuvad aeg-ajalt kogemata mingeid pisikesi taksoreegleid, saavad nad väga suure trahvi,” sedastas ta. “Neid, kes vilistavad kõigile seadustele, jätavad kõik maksud maksmata ega ole üheski registris, ei karista keegi.”
Kontson täpsustas, et tema arvates pole Uberi töös midagi halba. Küll võiksid tema sõnutsi juba praegu kehtida kõigile samad reeglid.
Uberi juhid hakkavad 3.–6. augustini kundesid peale võtma Ammende Villa juures Remmelga tänaval ja Supeluse tänaval ringristmiku juures. Pealevõtmispunktidesse pääsevad Metsari jutu järgi autod, mille esiklaasil on spetsiaalne Uberi kleebis. Ta lisas, et taksosid festivalialale nii lähedale ei lubata.
Uber toimib festivali ajal Pärnus ja selle lähiümbruses. Fikseeritud tasu eest saab sõita Pärnu ja pealinna vahet.
Sipelga teatel on kõik 13 Go Takso autot Weekend Festivali kestel ööpäev läbi väljas. Kuigi mullu võttis Go Takso üritusele järgnenud päeval rahulikumalt, lähevad nad seekord pühapäevalegi vastu täisjõududega. “Ilmselt on siis kõik bussid väja müüdud,” selgitas Sipelgas. Ta meenutas, et mullu käisid kõik tema ettevõtte masinad tiiru Tallinnas.
E-Takso juht Endel Hiis saadab festivali ajal välja üle 40 oma firma takso.
Bristol Taksost teenindab inimesi umbes 20 sõidukit. “Kõik sõidavad,” märkis ettevõtte juht Lääne. “Juhid jaotavad töö ööpäeva peale ära: kes sõidavad hommikul, kes õhtul.”
Kontson lubas tuua Elektritakso ülejäänud osakondadest juhte juurde, kuid tõdes, et see pole kuigi lihtne. “Ööbimiskohti niisama hästi kui pole, need on üle mõistuse kallid,” nentis ta.
Kontson pakkus, et praegu suvepealinnas sõitva kaheksa elektritakso asemel on neid Weekend Festivali ajal Pärnu tänavail vähemalt kümme. “Kaheksa autot tähendab seda, et meil on 30 juhti,” täpsustas ta.
Kuna Elektritakso sõidab taksomeetri järgi, pole neil Kontsoni sõnutsi võimalik tipptunni ajal rohkem raha küsida. Sama raha annab teenida teisteski linnades. Auto toomine Pärnusse tähendab aga kulu. “Et seda teha, tuleks tõsta hindu, aga seda saavad teha vaid need, kes rikuvad seadust,” lausus Elektritakso juht.
Kindlale hinnakirjale viidates lubasid Sipelgas ja Lääne samuti sõidu maksumust mitte muuta. Hiis aga möönis, et ilmselt tuleb hinda kergitada. “Muidu ei jõua üldse teha,” põhjendas ta.
Uberi seadus jõustub 1. novembril
Platvormipõhist taksovedu reguleeriv nii-öelda Uberi seadus jõustub 1. novembril. Riigikogu kiitis selle 86 poolthäälega heaks 14. juunil.
Pärast seaduse jõustumist saab infoühiskonna teenuse vahendusel osutatavast sõitjateveost eraldi taksoveo liik. Selle puhul toimub nii tellimine kui hinna arvestamine IT-platvormi kaudu.
Seaduse jõustumisel kaob taksojuhtide ametikoolituse nõue, koolitused jäävad siis iga vedaja enda korraldada.
Kui klient tellib takso mobiilirakenduse kaudu, pole taksomeeter vedajale kohustuslik: kunde näeb sõidu hinda juba telefoni ekraanilt. Küll peab sõidujagamise seaduse jõustumiselgi olema sõiduteenuse osutaja autos taksomeeter, kui klient võetakse peale tänavalt või takso tellitakse kõnekeskuse vahendusel.
|
|
Kommentaarid: 112 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
89 |
|
tagasi üles |
|
|
RustyZ
HV Guru
liitunud: 20.06.2004
|
28.07.2017 15:26:05
|
|
|
maty kirjutas: |
RustyZ kirjutas: |
RedFusion kirjutas: |
nexus4 kirjutas: |
10a auto max vanus |
Jah, ametlikult see nii on fy-s, aga tegelikkuses nad ei järgi seda nii rangelt. Ehk et kui on vanem auto (nt. 15a), aga on korralik (loe: päris pann/vanaraud ei ole), siis nad üldiselt ikka lasevad sõita. Nad vaatavad iga auto individuaalselt üle, enne kui juhikonto aktiveerivad. |
Vale. Küsisin ja sain ei. |
Ei ole vale. Ühel sõbral on 2003a masin ja teeb sellega Taxify tööd. Oluline oli see, et seest puhas ja välimus korralik. |
mind ei huvita mida su sõber teeb või ei. Päringu peale ütles ettevõte ei.
|
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
11 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
28.07.2017 15:30:54
|
|
|
Tõenäoliselt olid alguses reeglid lõdvemad kui oli vaja kriitiline mass piraate kokku saada ja hiljem muudeti reeglid karmimaks kuid vanu olijaid välja ei visatud.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
ninzor
HV veteran
liitunud: 15.06.2008
|
28.07.2017 16:01:15
|
|
|
Tõsi on juba välja öeldud:
prtv kirjutas: |
Oluline on see, et 10a sees oleks seda automudelit toodetud |
Reegel, et autod võivad olla kuni 10 aastat vanad. Taxify'l kehtib erand, et auto võib olla kuni 13 aastat vana kui seda mudelit toodeti viimase 10 aasta sees. Tõenäoliselt paar aastat tagasi napilt reeglite sisse mahtunud sõidukid on siiani süsteemist eemaldamata.
Seetõttu võib app'is olla sõiduki vanus märgitud paar aastat nooremaks kui ta tegelikult on.
|
|
Kommentaarid: 196 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
168 |
|
tagasi üles |
|
|
MRTO
HV Guru
liitunud: 24.11.2001
|
29.07.2017 17:52:50
|
|
|
RedFusion kirjutas: |
nexus4 kirjutas: |
10a auto max vanus |
Jah, ametlikult see nii on fy-s, aga tegelikkuses nad ei järgi seda nii rangelt. Ehk et kui on vanem auto (nt. 15a), aga on korralik (loe: päris pann/vanaraud ei ole), siis nad üldiselt ikka lasevad sõita. Nad vaatavad iga auto individuaalselt üle, enne kui juhikonto aktiveerivad. |
Milleks kirjutada jura kui õiget vastust ei tea? Ametlikut Taxify kategooria auto võib olla max13a vana kuid konksuga, et sama mudel pidi olema tootmises ka 10a tagasi. Kui mingi imekombel keegi sõidab vanemaga siis on see kellelgi kuidagi kustutamata jäänud ja ilmselgelt mitu aastat juba sõidus olnud.
Uberis on 10a ametlikult jah aga mul näiteks 11 ning veel pole blokeeritud kontot - sõidan muidugi ka vist ühe sõidu kuus keskmiselt ainult kuna teenib kehvemini kui FYs.
Weekendiga on see asi, et võib juhtuda nagu Into The Valleyga kus tehti (kibestunud taksojuhid?) meeletult libakutseid keset järve ja igalepoole sinna ning tegelikult sõideti tühja.
|
|
Kommentaarid: 86 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
77 |
|
tagasi üles |
|
|
|