Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Arvutifirmade, sidefirmade, logistikafirmade ja tootjate foorum »  Eesti vs Soome elektroonikafirmad ja kauba tagastamine märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
WqEst
HV vaatleja

liitunud: 10.04.2011




sõnum 04.06.2017 18:43:52 Eesti vs Soome elektroonikafirmad ja kauba tagastamine vasta tsitaadiga

Heip.

Olen nüüd mõned kuud juba Helsingis elanud ja ja kuna uus elu-olu nõuab uute asjade ostmist, siis olen pidanud suht palju erinevaid kaupluseid külastama ja sealt kraami koju toonud.
Üks tähelepanek, mis on minu arust märkimist väärt, on siinne teeninduskultuur ja klientide heaolu eest hoolitsemine.
Paar korda olen teinud vale valiku oma ostuga. Kaup ei ole vastanud minu ootustele ja poes ei ole võimalik ka mitte kuidagi tuvastada osteud kauba puudujääke.
Noh, olen siis oma asjadega kodus ja kratsin kukalt, et, krt.. sai vist vale valik tehtud...
Antud juhul oli tegemist monitori ja tolmuimejaga, mis teatud põhjustel ei sobinud, aga garantii alla need kaebused ei kuulu. Mu elukaaslane (soomlanna) ütles, et viime asjad lihtsalt poodi tagasi ja vahetame kauba uue ja sobivama vastu. Mina, eestlasliku tagasihoidlikkusega, vastasin, et kudias nii.. lihtsalt viid kauba poodi tagasi? Ärme parem hakka pihta selle jamaga... Pole need asjad nii hullud midagi.. kannatab ära. Po**ui nendest poodisest. Enda märvid maksavad ka midagi. Taolistest kogemustest Eestis on alati jäänud mõru maitse suhu ja tunned ennast nagu varas ja vahetad mingeid meile ja helistad infoliinile, kus kedagi su jutt ei koti. "Ise oled loll", et selle ostsid - suhtumine. Lihtsalt ei taha selle jamaga tegeleda.
No, lõpuks ikkagi pakkisime asjad karpi tagasi, mul ikka veel kõhklus hinges ja valmistun juba sõjaks ja rahuks, kepp ja käpikud, kui lubate.. Lonkisin siis vaikselt tolmuimeja näpus verkkokauppa uksest sisse, tagastusleti juurde ja OH IMET! Muhe vend leti taga ei teinud teist nägugi. Võttis paki vastu, printis sedeli, sedeli sai kas välja cashida või kauba vastu vahetada. Võtsime teise tolmuimeja. Parema. Nüüd on hea icon_biggrin.gif
Ma olin rabatud! Fkn Amazing! Nagu päriselt. Keegi ei tahagi sinult igal sammul viimast kopikat nöörida. Lahe! Tuleb välja, et siin on 30 päeva tagastus, küsimusi esitamata. ja see päriselt kehtib ka.
Ma veel varem vaatasin, et äkki peaks hoopis eesti saitide kaudu midagi tellima, saab nagu mõnikümmen eurot soodsamalt ja nii... Aga nüüd on kohe kindel EI. Isegi, kui ma Eestisse tagasi kolin, siis ma pigema jätkan asjade ostmist üle lahe kui kohalikest poodidest. Maksab küll tsipa rohkem, aga tasub ära. Pidin alles mõni nädal tagasi uue arvuti kokku panema. Ma enam isegi ei vaadanud eesti poodide poole. Arvuti maksis+2k. Hiljem vaatasin, et Eestist oleks sama masina kokku pannud 7% odavamalt ja oleks kohale jõudnud 2 nädalat hiljem.
Kogu mu eelneva jutul pole vist eriti mingit tagamõtet ega midagi. Asjad on nii nagu nad on... Aga kas nad ei võiks siis Eestiski olla pisut sõbralikumad? Rahulolev klient on ju parim klient, või mis?
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jeesus188
kodustatud
jeesus188

liitunud: 14.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.06.2017 18:45:54 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Tuleb välja, et siin on 30 päeva tagastus, küsimusi esitamata. ja see päriselt kehtib ka.

Oleks meil ka, siis kehtiks samuti.
Ses suhtes sa võrdled hetkel võrreldamatuga
tsitaat:

Aga kas nad ei võiks siis Eestiski olla pisut sõbralikumad? Rahulolev klient on ju parim klient, või mis?

Hahaha, poleks Soomes kohustuslik, siis saadaks nad samamoodi pikalt thumbs_up.gif

_________________
This message was sent from space using stargate
Inimene on troopiline AHV icon_wink.gif Aga kes on naine? Valge on ka inimene !
"Vaese inimese juttu räägid. Kui tundub kallis, siis on see kellelegi teisele mõeldud"
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 64
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
WqEst
HV vaatleja

liitunud: 10.04.2011




sõnum 04.06.2017 19:06:35 vasta tsitaadiga

jeesus188 kirjutas:

Hahaha, poleks Soomes kohustuslik, siis saadaks nad samamoodi pikalt thumbs_up.gif

Nojah, igatahes.. hea on, et on kohustuslik. Ei pea leppima miski rämpsuga, mis kenasti pakitud.

ps.
jeesus188 kirjutas:
tsitaat:

Tuleb välja, et siin on 30 päeva tagastus, küsimusi esitamata. ja see päriselt kehtib ka.

Oleks meil ka, siis kehtiks samuti.

Ma millegipärast arvan, et isegi kui meil oleks see 30-päeva reegel, siis see ei kehtiks ikkagi.
Riietega on põhimõteliselt mingi kohustuslik aeg (vist oli 3 kuud). Aga kui sa käid saabastega kuu-paar ja siis tald lahti tuleb, on vähe lootust need
rahulikult ringi vahetada. Iga kord olen pidanud mingi kadalipu läbi tegema. tõestama kuidagipidi ekspertiisile ära, et sa pole elevant vaid saapapaar on ebakvaliteetne.
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 09.04.2002




sõnum 05.06.2017 08:02:02 vasta tsitaadiga

Meil hakataks selliste asjadega julmalt rehepappi ka panema. Euronicsis oli vist mingi aeg see viisakas tagastussüsteem. Kunagi sai sealt leiunurgast miskit ostetud ja siis müüjaga neil teemal vestlema jäädud. Ütles, et seda süsteemi kasutati julmalt ära, inimesed lihtsalt proovisid ja mängisid uute asjadega ja siis tõid nagu õige mees kunagi, tagasi.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.06.2017 10:02:14 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Meil hakataks selliste asjadega julmalt rehepappi ka panema. Euronicsis oli vist mingi aeg see viisakas tagastussüsteem. Kunagi sai sealt leiunurgast miskit ostetud ja siis müüjaga neil teemal vestlema jäädud. Ütles, et seda süsteemi kasutati julmalt ära, inimesed lihtsalt proovisid ja mängisid uute asjadega ja siis tõid nagu õige mees kunagi, tagasi.


Kultuurierinevus.
Soomes on kuskil RMK lõkkeplatside laadsetes kohtades ka kirves ja puud riidas ning keegi neid sealt koju ei vea vaid kasutatakse mõistlikult ainult kohapeal.
Esimese vabariigi ajal oli meil siin ka sarnane elu-olu, kui vanemate sugulaste jutte uskuda.
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
WqEst
HV vaatleja

liitunud: 10.04.2011




sõnum 05.06.2017 11:18:34 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Meil hakataks selliste asjadega julmalt rehepappi ka panema.

Kardan, et sul on vist õigus.

Teisalt.. .Kui leiduks rohtu selliste rehepappide vastu, siis võidaksid ju kõik selllest. Kui kaup on päriselt halb ja soovid seda tagastada, siis pood saab sellest oma järelduse teha.
Tagastatud kaupade statistika näitab, millist brändi või toodet pole mõtet enam tellida või millist eelistada, et müüki kasvatada.

Sellise rehepappluse vastu (loe. parasiitlus) aitaks ehk nimeline regamine? ID-kaart vms, et välja uurida sellised patoloogilised tagastajad.
Kui mingi vend ikka iga nädal midagi tagasi tassib, siis ei ole asi ilmselgelt õige.
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.06.2017 12:18:31 vasta tsitaadiga

WqEst,
Peale Euroopa andmekaitse määruse jõustumist 2018 mais, mõtleb iga ettevõtja väga põhjalikult, mida ja milleks ta koguda tohib.
Täpsema kokkuvõtte leiab siit:
http://www.aki.ee/sites/www.aki.ee/files/elfinder/article_files/dataprotectioninfographicet-lr.pdf

Lühidalt:
- Kodanikele tekib väga oluliselt juurde õiguseid oma andmete üle kontrolli osas - tahan, keelan näiteks oma andmeid automaattöödelda.
- Tahan nõuan oma andmete osalist või täielikku kustutamist (uurimisele viidates on firmal siiski õigus sellest keelduda).
- Selleks, et firma tohiks eraisikust kliendile reklaami saata peab tal olema detailne tähtajaline luba, mis määrab per kanal (e-mail, SMS, telefonikõne, kirjalik, jne eraldi) ja per infotüüp, mida inimene on lubanud endale edastada.

Kui firma eksib, on trahv:
Kuni 20MEUR või kuni 4% korporatsiooni aastakäibest (kumb iganes on suurem)
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
WqEst
HV vaatleja

liitunud: 10.04.2011




sõnum 05.06.2017 13:08:51 vasta tsitaadiga

Draqula kirjutas:
WqEst,
Peale Euroopa andmekaitse määruse jõustumist 2018 mais, mõtleb iga ettevõtja väga põhjalikult, mida ja milleks ta koguda tohib.
Täpsema kokkuvõtte leiab siit:
http://www.aki.ee/sites/www.aki.ee/files/elfinder/article_files/dataprotectioninfographicet-lr.pdf


Jep. Tõsi ta on. Mind hoitakse selle asjaga kodus pidevalt kursis, kuna minu kallis kaasa on selle ala hunt. icon_wink.gif

Mõte pole andmeid koguda, vaid paremat teenust pakkuda. Kui ID-kaart ei sobi, siis mingi templikaart, nimetu kliendikaart vms, millel on limiit äpid, misiganes. ID-kaart pole enam ammu ainus võimalik autentimise viis.
Ja kui peadki andmeid võtma, siis on ka vastav leping, mis sätestab andmete kasutamise ja see on loomulikult vabatahtlik. Kui ei taha, ei anna. Ja infot ei ole vaja koguda nii, et kogu elulugu ja suguvõsa on läbi lapatud.
Ja kaupmehed ei pea ilmtingimata hakkama vastu rehepappi tegema, kui nad saavad su nimekese ja isikukoodikese teada.
Põhjalikult läbi mõeldult ja hästi teostatult võib see tuua mõnele ettevõttele konkurentsis eelise, ma arvan.

Ma küll ei tea suurimate Soome elektroonikapoodide majandusnäitajaid, kuid vaevalt, et selline tagastamise poliitika neid vakselt pankrotti veeretab. Vastupidi pigem.
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.06.2017 14:10:19 vasta tsitaadiga

WqEst kirjutas:

Ma küll ei tea suurimate Soome elektroonikapoodide majandusnäitajaid, kuid vaevalt, et selline tagastamise poliitika neid vakselt pankrotti veeretab. Vastupidi pigem.


Ma usun ka, et see tagastamise lubamine paneb inimesi kergekäelisemalt asju ostma - võin ju tagasi viia, kui ei sobi.
Enamik tõenäoliselt ei viitsi selle tagastamisega tegeleda kui ka leiavad, et tegelikult pole vaja.

Ehk siis rahvas teeb ostuotsuse kergemini, mis tõstab käivet + rehepaplus pole rahvuskultuuri osa + käive on lihtsalt nii suur, et tagastamisega seotud kulude protsent käibest on piisavalt väike = nii saab Soomes
Eestis aga ...

PS! Su naisel siis lähemad aastad jõhkralt tööd ees thumbs_up.gif
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Firefly
HV Guru
Firefly

liitunud: 26.02.2004




sõnum 05.06.2017 14:40:14 vasta tsitaadiga

Veebipoest tellides peaks ka meil olema 14 päevane tagastusõigus. Mul endal pole vaja olnud seda kasutada, aga kui kellelgi on kogemusi võiks öelda kas toimib?

Soome kirveste kohta, et nägin ise ka neid Soomes thumbs_up.gif
Kommentaarid: 151 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 141
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Draqula
HV Guru

liitunud: 29.10.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.06.2017 15:01:33 vasta tsitaadiga

Firefly kirjutas:
Veebipoest tellides peaks ka meil olema 14 päevane tagastusõigus. Mul endal pole vaja olnud seda kasutada, aga kui kellelgi on kogemusi võiks öelda kas toimib?

...


Pole ka ise proovinud, kuid varasematest aruteludest on meelde jäänud, et Eestis see pole päris "No questions, money back" vaid mainitud on, et kodus võib tootega tutvuda samal määral, mis füüsilises poes ostu sooritades võimalik oleks.
Ehk siis kui sa näiteks oled tolmuimejat 2 nädalat iga päev kasutanud ja siis otsustad, et see pole ikka õige - siis sellega võib probleeme tekkida.
Kommentaarid: 42 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 34
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mõttetu mees
HV Guru

liitunud: 18.07.2003




sõnum 23.06.2017 10:59:15 vasta tsitaadiga

Olen paar korda veebipoest ostetud kaupa tagastanud. Üldiselt jonnitakse vastu, on vaja hakata seadusepügalaid välja tooma. Teliaga oli nii. Samas näiteks ühe Tele2-st letilt ostetud telefoniga, mis kodus kontrollides vigaseks osutus, ei olnud probleemi. Läksin poodi tagasi ja anti teine, kuigi neil oleks olnud õigus see remonti saata.
Üks autojupipood väitis, et autoosadele need seadused ei kehti ja mingit tagastusõigust pole. Tagastada soovisin, sest uue jupi asemel tõi kuller taastatud asja. Kui läbi tarbijakaitse asja ajama hakkasin, said mu peale vihaseks. Valetasid maad ja ilmad kokku, kuidas ma olen selle jupi ära rikkunud. Lisaks kustutasid minu kasutajakonto oma veebipoest icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 632 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 516
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hugo
HV veteran

liitunud: 01.12.2005




sõnum 27.06.2017 10:00:20 vasta tsitaadiga

Huvitav on see,et veebipoed peaksid ka ise neid seadusi tundma, mitte et klient peab seadusepügalatele viitama.
Võid selle auto veebipoe andmed ka siia panna, inimesed teaksid siis eemale hoida.
Kommentaarid: 45 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Arvutifirmade, sidefirmade, logistikafirmade ja tootjate foorum »  Eesti vs Soome elektroonikafirmad ja kauba tagastamine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.