Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
18.04.2016 11:27:13
|
|
|
Sellist junni võiks drooniks kutsuda vaid siis, kui see ei oleks seest juhitavaks ehitatud. Droon on ikkagi mehitamata, eemalt juhitav masin. Pildi järgi tundub, et tegemist on multirootoriga helikopteriga.
|
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
|
Betamax
HV Guru
liitunud: 29.05.2003
|
18.04.2016 11:36:49
|
|
|
Akudega helikopter. Idee Elon Muskile - võiks järgmisena TeslaCopteri teha
|
|
Kommentaarid: 688 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
532 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
18.04.2016 14:56:13
|
|
|
Jep, elektritootmise reostus jääb kuskile tühermaale ja linn jääb sudust puhtaks
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
18.04.2016 15:22:20
|
|
|
486 kirjutas: |
Muidugi akud reostavad ka loodust aga ikka etem kui seda sitta linnas koguaeg hingata, mida need bensukad välja ajavad. Kunagi 80ndatel oli veel normaalne kuna vähe autosid aga nüüd on see jama igasuguse piiri ületanud. |
Mina pole vähemasti Eesti linnades ülearu suurt bensumootoritega kopterite arvukust täheldanud. Vaevalt need paar kopterit nüüd kellelgi hingamisraskusi põhjustavad. Ja huvitav, kus neid akusid siis toodetakse, kusagil looduskaitseladel, mitte linnades?
Tõenäoliselt on selle elektrilise demokopteri tootmiseks taevasse tossutatud palju rohkem ressursse kui analoogse suurusega sisepõlemismootoriga lennuvahendi tootmiseks. Eriti kaldub saastamine selle elektripunni kahjuks, kui pidada energiakulu arvestust läbisõidu kohta. Arvata võib, et peale teatud hulga katse- ja demolende pannakse see vidin seisma (kui keegi seda enne puruks ei kukuta). Kiirus ja lennuulatus on olematud ning aparaat ise liiga ohtlik!
Kui üle 6 aasta tagasi Solar Impulse elektrilennuk tegi oma esimese lennu, siis vahutati, kuidas see kõik muudab lennunduse tulevikku. Paraku ei saa see juhtuda enne, kui kaovad odavamad ja energeetiliselt efektiivsemad lahendused. Nii pole see elektrilennuk 6 aastaga vist veel maakerale tiirugi peale saanud, rääkimata siis veel tavalennukitele mingisugusegi konkurentsi pakkumisest.
Nii mõnigi mees on omale muruniidukist kopteri arendanud. Nt http://www.gizmag.com/chinese-home-made-helicopter/13600/pictures#1 tundub päris keskkonnasõbralik (taaskasutus-) kopter olema.
|
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
|
madoc
HV kasutaja
liitunud: 11.07.2003
|
18.04.2016 15:39:51
|
|
|
Esimeste autode tootmiseks pidid ka hobused palju kaera sööma ja peeru taevasse laskma, keskkonnale paha-paha. Samal ajal oli tagaõu ustavaid ja töökindlaid hobuseid täis, miks need enam ei kõlvanud? Seega oli sisepõlemismootoriga auto leiutamine saatanast, võiks siiamaani hobustega edasi lasta.
|
|
Kommentaarid: 34 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
33 |
|
tagasi üles |
|
|
netmaster
HV kasutaja
liitunud: 21.08.2004
|
18.04.2016 16:37:22
|
|
|
Minumeelest küll lahe. Eriti see, et lenduriks oli normaalkaalus inimene, mitte mõni kleenuke jaapanlane, nagu tavaliselt selliste lennumasinate puhul. Rääkides elektrilistest kopteritest, siis ega need muud eriti olla ei saagi, kui multirootorid, sest kui elektrimootoritel on kalduvus maha põleda, võiks kopteri lennuvõime siiski säilida. Ei tea küll antud masina lennuajast midagi, aga isegi praeguse tehnoloogia juures võiks miski pooletunnine lend täiesti realistlik olla. Samuti peaks nii lennutunni, kui ka valmistamise hind mehhaanilise kopteriga võrreldes oluliselt soodsam tulema. Lühilendudeks on tavaline kopter ka äärmiselt ebaratsionaalne.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
18.04.2016 18:09:21
|
|
|
Idee poolest peaksid lennuomadused sellisel kopteril vist suhteliselt sarnased tavalisele kopterile olema, reaktsioonikiirus ehk aeglasem, kuna labanurka saab ikka kiiremini muuta, kui isegi suhteliselt väikesemõõtmeliste propellerite pöörlemiskiiruseid. Kohati tundub isegi selline lahendus ohutum, hunnik väikeseid elektrimootoreid, millest ühe riknemine koheselt alla sadamist ei põhjusta, lisaks puudub keeruline mehhaanika, mis tavakoperdisel nii pearootoril kui sabarootoril kaldenurki peavad muutma. Ehituse poolest on asi sigalihtne tõesti, tavaline sõiduauto on ka tunduvalt keerulisema ülesehitusega.
|
|
Kommentaarid: 8 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
8 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
18.04.2016 18:35:49
|
|
|
Eks neid akuga väikelennuked ka on tehtud, mis populaarsemaks ehk lähevad kui akutehnoloogia areneb.
Spoiler
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
18.04.2016 23:08:44
|
|
|
netmaster kirjutas: |
Rääkides elektrilistest kopteritest, siis ega need muud eriti olla ei saagi, kui multirootorid, sest kui elektrimootoritel on kalduvus maha põleda, võiks kopteri lennuvõime siiski säilida. |
Elektrimootorid on ikka üsna töökindlad, mul endal pole veel mitte ükski maha põlenud, kuigi elektrilisi tööriistu kasutan sageli ja ikka kümneid eri seadmeid. Puidutöökodades vahel mõni mootor läheb tuksi, aga enamasti ikka siis, kui on töödelav detail on kinni kiilunud (kui rootor sisselülitatud mootoril seisab, siis vist see mähiseid läbiv vool kasvab järsult). Aga enamasti peavad need vastu kümneid, kui mitte sadu kordi suurema arvu töötunde, kui keskmine kopterimootor.
Selle multirootorkopteri probleemiks on tiivikuraami tõttu kõrgele aetud raskuskese ja suur purjepind. See välistab ka kiirema liikumise ja kiired manöövrid. Akude madal energiatihedus viib ka lennuulatuse ja kasuliku koorma alla.
Minu hinnangul on sellisel vaid üks võimalik nišš - kui on vaikse ilmaga mingi tegevuse sooritamiseks vaja suhteliselt täpselt seista õhus ühe koha peal, sest eeldatavasti on sellisel multirootoril lihtsam teha mikroparandusi asukohas. Video järgi tundus üllatavalt suur vibratsioon olevat.
|
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
|
netmaster
HV kasutaja
liitunud: 21.08.2004
|
19.04.2016 10:00:48
|
|
|
tsitaat: |
Elektrimootorid on ikka üsna töökindlad |
kahjuks mitte viimase piirini kergeks aetud droonimootorid. Olen isegi droonil kaks mootorit vahetanud ja osaliselt sellepärast ongi suurematel ja kallimatel neid 6-8tk, et kui üks otsad annab (ja seda ikka juhtub), oleks võimalik turvaliselt maanduda.
Ühest teisest artiklist lugesin, et esimeses postituses mainitud eksemplar püsib õhus üle paarikümne minuti, niiet täiesti praktiliselt kasutatav. Umbes 200 kilone hind on küll veidi üle paisutatud, aga küll see ka allapoole tuleb, kui neid ikka tegelikult tootma hakatakse ja mingisugune konkurents tekib.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
Forss
HV kasutaja
liitunud: 11.04.2004
|
19.04.2016 10:27:00
|
|
|
Mehitatud droon?
Tule taevas appi
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Sults
HV veteran
liitunud: 06.09.2004
|
19.04.2016 13:46:46
|
|
|
netmaster kirjutas: |
Ühest teisest artiklist lugesin, et esimeses postituses mainitud eksemplar püsib õhus üle paarikümne minuti, niiet täiesti praktiliselt kasutatav. |
Kasutatav? Ilmselt rakendusteks, kus nii õhkutõus kui ka maandumine toimuvad samas kohas, kuivõrd nii lühikese lennuajaga võib olla probleeme hädaolukorras varu maandumiskoha leidmisega.
|
|
Kommentaarid: 38 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
|
|