Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
excalibur
HV Guru
liitunud: 24.01.2003
|
15.11.2014 20:09:01
|
|
|
mul on 30kmh ratas. sügisel on ikk külm sõita. Eskimo ilmselt kannataks praegu 60 70 sõita
|
|
tagasi üles |
|
|
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
15.11.2014 20:11:48
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
<90v to 12v saab sellega
Kui üle 80v (24s lifepo4 on ju 87v) siis sees olev mosfet tuleb vahetada 4110 vms vastu.
10A päris ei lubaks. 4A ehk.
Trafopõhine ehk isoleeritud
MP2 Lõtk jälle sees. Teip aitas ~1000km.
Proovin järgmisena seda.
Arvutasin 60-70km/h elektriratas tuleb ~5x odavam kui autoga sõita:
|
Selles tabelis peaks ikka võrdlema muid kaherattalisi ka. Nt rollereid, mis võtavad 2l sajale või siis 125cc mootorrattad, mis jooksevad 100kmh välja ja võtavad ~2.5l sajale.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
15.11.2014 20:23:57
|
|
|
Pole kunagi motika või rolleriga sõitnudki, seega enda kogemustest arvutada ei saa.
Keegi võiks teha küll arvutuse, midagi ehk saab ka netis kokku otsida.
14a vana autoga on mul kõik muud kulud täpselt pool bena hinda.
Tegelt auto tuleks ikkagi veel kallim kui arvestada mootori vahetust, ATM käikarivahetust jne.
Odavam oleks ehk autot vahetada nt iga 10a tagant, kuid siis tuleks ka vahetuskahjumid sisse arvestada.
|
|
tagasi üles |
|
|
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
15.11.2014 20:26:20
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
Pole kunagi motika või rolleriga sõitnudki, seega enda kogemustest arvutada ei saa.
Keegi võiks teha küll arvutuse, midagi ehk saab ka netis kokku otsida.
14a vana autoga on mul kõik muud kulud täpselt pool bena hinda.
Tegelt auto tuleks ikkagi veel kallim kui arvestada mootori vahetust, ATM käikarivahetust jne.
Odavam oleks ehk autot vahetada nt iga 10a tagant, kuid siis tuleks ka vahetuskahjumid sisse arvestada. |
Auto tuleb muidugi kallim. Vaata juba, mis massi niisama kaasas vead. Kusagilt peab see energia selle jaoks tulema.
Aga näiteks täiesti uus 125cc mootorratas, mis sõidab kenasti 90kmh, maksab ~2500 eur.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
15.11.2014 20:34:59
|
|
|
Ega mootorratta remont ja kuluosad vist odav lõbu pole?
Massi vedamine jah, näiteks elektriauto võtab ~5x rohkem elektrit kui elektriratas (mõlemad 60km/h).
Autoga oht veel see, et teed mingi kõksu - pamperi vahetus 2000€ jne
|
|
tagasi üles |
|
|
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
15.11.2014 20:35:38
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
Ega mootorratta remont ja kuluosad vist odav lõbu pole?
Massi vedamine jah, näiteks elektriauto võtab ~5x rohkem elektrit kui elektriratas (mõlemad 60km/h). |
Mootorratta ülevalpidamine on ikka oluliselt odavam, kui autol. Kõvasti vähem asju, mis laguneda. Need 125cc punnvõrrid on eriti odavad
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
15.11.2014 20:49:19
|
|
|
Lihtne arvutus (60 km/h):
Ütleme, et siis motika ja elektriratta varuosad ja remont on sama kallis seega ainult kütuse hind:
2,5l/100 kahtlen, ütleme et 3l/100km
100km motikaga = 1,214 * 3 = 3,64€
100km erattaga (elekter + aku amort) = 2,4€
Ahjaa motikal ju ülevaatus + kindlustus kaa
Erattaga saab kõnniteel sõita
|
|
tagasi üles |
|
|
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
15.11.2014 20:57:03
|
|
|
Sa peaksid oma erattale kindlustuse ja ülevaatuse ka tegema, kui tahaksid, et asi oleks legaalne. Hetkel lihtsalt vilistad seaduse peale. Rääkimata sellest, et 125cc pill on ohutum, kui ülekoormatud jalgratas. Kuigi erattal on oma võlud, väga mõnus on vaikuses sõita.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
15.11.2014 21:08:34
|
|
|
72v20ah aku
Spoiler
|
|
tagasi üles |
|
|
JOKKER666
HV veteran
liitunud: 21.09.2002
|
15.11.2014 21:29:56
|
|
|
Keegi rolleri omanik võiks küll mingi kuluaruande siia visata.
|
|
tagasi üles |
|
|
Maidor
HV kasutaja
liitunud: 20.08.2013
|
17.11.2014 20:11:09
|
|
|
Mul on mopeede olnud küllaga erinevaid ja see 2L sajale on muinasjutt. Mopo jupid on tõesti odavad võrreldes autoga, aga neid ikka läheb suvega. Kuluosasi on juba palju. Nüüdseks 2 aastat elektrirattal ja käed õlised pole. Kulgen pisut aeglasemalt, aga saab rahulikult muusikat kuulata Ma ei tea kedagi, kes on mu rattaga sõita proovinud ja pole rahul olnud.
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
20.11.2014 21:26:51
|
|
|
raneli jutt on pehmelt öeldes kahtlane siin.
mina olen väga palju sõitnud mootorratastega kui ka rolleriga piisavalt (just ka transpordi mõttes, lisaks siis muidugi funile). võin anda enamvähem reaalseid arve võrdluseks.
minu praegune kõige ökonoomsem mootorratas: SV650
keskmine kulu umbes 50/50 linn maantee 4.5l, puhas maantee suvisel ajal umbes 90-100ga min 4l sajale.
hooaja kulu kindlustusele kuskil 20eurot
ülevaatus oli vist mingi 25 kui õigesti mäletan
õli - üks hooaeg, üks vahetus (umbes 6000km), maksab kuskil 20euri
rehvikulu per hooaeg võib arvestada umbes nii 25euri kanti
ajavõit võrreldes rattaga - mõningane
ajavõit võrreldes autoga - hirmus suur
rollerid reaalselt eriti alla 3l hakkama ei saa, muud kulutsed ilmselt suht samasse auku kui ülaltoodud tsiklil, no võib võtta sealse kogusumma ja * 2/3
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
21.11.2014 10:33:06
|
|
|
Wiltz kirjutas: |
raneli jutt on pehmelt öeldes kahtlane siin.
mina olen väga palju sõitnud mootorratastega kui ka rolleriga piisavalt (just ka transpordi mõttes, lisaks siis muidugi funile). võin anda enamvähem reaalseid arve võrdluseks.
minu praegune kõige ökonoomsem mootorratas: SV650
keskmine kulu umbes 50/50 linn maantee 4.5l, puhas maantee suvisel ajal umbes 90-100ga min 4l sajale.
hooaja kulu kindlustusele kuskil 20eurot
ülevaatus oli vist mingi 25 kui õigesti mäletan
õli - üks hooaeg, üks vahetus (umbes 6000km), maksab kuskil 20euri
rehvikulu per hooaeg võib arvestada umbes nii 25euri kanti
ajavõit võrreldes rattaga - mõningane
ajavõit võrreldes autoga - hirmus suur
rollerid reaalselt eriti alla 3l hakkama ei saa, muud kulutsed ilmselt suht samasse auku kui ülaltoodud tsiklil, no võib võtta sealse kogusumma ja * 2/3 |
No ma ise sõidan jah 600cc rattaga ja selle miiniumkulu olen näinud 4.5l/100-le. Aga kursaõde kunagi sõitis 125cc uuest peast ostetud mootorrattaga ja ta sõitis tõesti sellise pisikese kuluga. Midagi tuunitud või ise ehitatud seal polnud. Elektriratas on super asi, kui kasutada lühemate distantside sõitmiseks, kui aeglasemad kiirused. Näiteks mul endal 800W ratas. See aga pole võrreldav ju nii kiiruse, sõidumugavuse kui ohutuse poolest, kui suuremad kiirused ja pikemad distantsid. Ja nagu ma enne ütlesin, siis seaduse silmis on kõik need üle 250W elektrirattad tegelikult mittelegaalsed. Pealegi kindlustuse arvelt kokku hoida peab ikka VÄGA loll inimene olema. Mootorratta puhul viimane aastane makse oli 25.xx eur midagi. Kindlustus hüvitab jama, mis kogemata võid kokku keerata. Päris nukker oleks ju, kui kogemata mõnele uuele masinale elektrirattaga külje pealt sisse kütad ja hakkad autot kinni maksma.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
tagasi üles |
|
|
nunnu
Kreisi kasutaja
liitunud: 25.11.2001
|
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
21.11.2014 11:27:35
|
|
|
ranel kirjutas: |
Päris nukker oleks ju, kui kogemata mõnele uuele masinale elektrirattaga külje pealt sisse kütad ja hakkad autot kinni maksma. |
Põgened sündmuskohalt
Ei aga tegelt tavajalgrattaga on ju sama keiss.
Kui auto süüdi siis ju ei pea?
Tegin katsetuseks elektrikinda v0.1
VGA kaablist peenike ~1,5m juhe õmmelda kindasse (samal ajal kinnas käes). Toiteks 1xAA aku. Vool tuleb ~1,7A. ilma mingi skeemita. Labakinnas peale.
~1h kestab kenasti.
Kui alati hakkas räigelt gaasipöial külmetama, siis nüüd mitte
Spoiler
Vaese mehe balancer:
Spoiler
|
|
tagasi üles |
|
|
nunnu
Kreisi kasutaja
liitunud: 25.11.2001
|
21.11.2014 12:34:12
|
|
|
Kui on auto ja liiklusseaduses defineeritud jalgratta kokkupõrge, siis alati korvab jalgrattale + jalgratturile kahjud autole tehtud liikluskindlustus, olenemata sellest kes oli süüdi. Nõrgem pool on jalgrattur. Siin on eelduseks, et see jalgratas oli legaalne, mitte nagu osadel meil on.
Liiklusseadus § 2
lg 14 jalgratas on vähemalt kaherattaline sõiduk, mis liigub sellega sõitva inimese või inimeste lihasjõul pedaalide või käsiväntade-hoobade abil. Jalgratas võib olla varustatud ka elektrimootoriga, mille maksimaalne püsi-nimivõimsus ei ületa 0,25 kilovatti.
lg 42 mopeed on kahe- või kolmerattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus on üle 25, kuid mitte üle 45 kilomeetri tunnis ja mille töömaht sädesüütega sisepõlemismootori korral ei ületa 50 kuupsentimeetrit või muu sisepõlemismootori korral suurim kasulik võimsus ei ületa nelja kilovatti või mille suurim püsi-nimivõimsus elektrimootori korral on üle 0,25 kilovati, kuid ei ületa nelja kilovatti.
Ehk siis kui sa teed 500W mootoriga varustatud "rattaga" kokkupõrke vastu autot siis see ei ole juriidiliselt enam auto ja jalgratta kokkupõrge vaid mopeedi ja auto kokkupõrge. Ja kui see mobeed on registreerimata ja kindlustamata siis ...
tsitaat: |
Lauri Potsepp, juhatuse liige, Eesti Liikluskindlustuse Fond; Eesti Kindlustusseltside Liit, www.lkf.ee, www.eksl.ee
Liikluskindlustuse kindlustusandja hüvitab liikluskindlustuse juhtumi läbi jalakäijale või jalgratturile tekkinud kahju tema süüst sõltumata ehk ka siis, kui liiklusõnnetuse põhjustas jalakäija või jalgrattur ise. Kahju hüvitamise kohustus on kindlustusandjal, kes andis liikluskindlustuse kaitse liiklusõnnetuses osalenud auto suhtes. See kindlustusandja ei pruugi olla sama, kes hüvitas sõidukikindlustuse lepingu alusel auto omanikule tekkinud kahju.
Jalakäijale või jalgratturile hüvitatakse kahju liikluskindlustuse seaduse alusel ja seaduses määratud ulatuses, s.h ravikulu, saamatajäänud tulu, asjade kahjustumise kahju jmt.
Liikluskindlustuse juhtumist peab liiklusõnnetuse osapool kindlustusandjat esimesel võimalusel teavitama. Seega teavitage juhtunust viivitamata liiklusõnnetuses osalenud sõiduki suhtes kindlustuskaitse andnud kindlustusandjat. Kindlustusandja kontaktid leiate sõiduki registreerimismärgi ja õnnetuse aja järgi LKFi vastava päringu abil, vt https://vs.lkf.ee/pls/xlk/SYSADM.LK_INFOKESKUS_PKT.kindlustuskate?plang=EST
Autole tekkinud kahju tuleb liiklusõnnetuse põhjustajal endal kanda, sest jalgratturi vastutus ei ole kindlustatud. Seega auto kahju hüvitanud sõidukikindlustuse kindlustusandja tagasinõue Teie vastu tuleb Teil tasuda. Vastuse, kas ja mil määral arvestab kindlustusandja tagasinõude tähtaja määramisel küsimuses toodud asjaolusid, annab kindlustusandja. |
Ohutut sõitu.
DVDRW kirjutas: |
ranel kirjutas: |
Päris nukker oleks ju, kui kogemata mõnele uuele masinale elektrirattaga külje pealt sisse kütad ja hakkad autot kinni maksma. |
Põgened sündmuskohalt
Ei aga tegelt tavajalgrattaga on ju sama keiss.
Kui auto süüdi siis ju ei pea?
|
|
|
tagasi üles |
|
|
JOKKER666
HV veteran
liitunud: 21.09.2002
|
21.11.2014 12:59:12
|
|
|
Kindlustuse tegemiseks peaks ju mopeed ka arvel olema? Selleks vajalik ju esmane ja vist ka iga-aastane ülevaatus? Seal tõenäoliselt saadetaks ka pikalt kui tavalisele rattale paigaldatud suurem mootor. Minumeelest elektriratas tegelt ikka väga vinge asi selliseks keskmaa transpordivahendiks, aga 50km/h tegelased tõmbavad iseehitamisele vee peale lõpuks. Meil pole siiani kuulda olnud õnnetustest, aga välisuudistest on minumeelest ka siia lingitud midagi. Ses mõttes, et 50km/h tavapidurite, kummide, raami ja ilma kaitsevahenditeta on selline paras vene rulett.
|
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
21.11.2014 13:04:34
|
|
|
selge.
Aga jah kahjuks asi ei käi nii lihtsalt, et muudkui võtad elektriratta arvele.
|
|
tagasi üles |
|
|
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
21.11.2014 17:30:05
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
selge.
Aga jah kahjuks asi ei käi nii lihtsalt, et muudkui võtad elektriratta arvele. |
Miks ei käi? Pane suunad külge, signaali ja muud nõutud asjad ka vastavalt regulatsioonidele. Peaks minema omaehitatud sõidukina arvele.
Sellise 50kmh tunnis rattal peaks juba normaalset kiivrit kasutama. Või nagu tsiklimeeste seas ütlus on "Kui Sa arvad, et Sul pole kiivrit vaja, siis Sul polegi seda vaja".
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
tagasi üles |
|
|
IndrekM80
HV kasutaja
liitunud: 16.04.2013
|
21.11.2014 20:54:12
|
|
|
Elektrivelo puhul ei tohiks siiski kriitiliseks piiriks olla 250W mootor vaid 1000W mootor. Viimasel juhul kui tippkiirus ei ulatu üle 25km/h on tegemist pisimopeediga - see aga pole mootorsõiduk, ei vaja registreerimist ega kindlustust vastavalt liiklusseadusele. Viimasest johtuvalt eeldan, et juhul kui pisimopeed satub liiklusõnnetusse ja põhjustab autole kahju siis katab selle siiski autole tehtud kindlustus.
Teadjamad mehed võivad parandada.
Ahsoo, elektivelole saab alati paigaldada salanupu mis selle kiiruse 25km/h ära piirab
|
|
tagasi üles |
|
|
deathdog
HV kasutaja
liitunud: 22.03.2009
|
22.11.2014 00:00:24
|
|
|
Et kui satud sellise elektrirakettiga õnnetusse siis tuleb kohe lasta politseil ära viia kuna on võimalus et on "salanupud" ja tegemist ei ole enam jalgratta vaid rolleriga 26km/h ja 1000W on roller nimelt. Oleneb auto hinnast kui täpse mõõteseadme viitsib kindlustusselt kohale ajada et sellele "jalgratta" omanikule arve esitada .
|
|
tagasi üles |
|
|
dohc-48v12
Aeg maha 1p
liitunud: 28.07.2008
|
22.11.2014 00:19:12
|
|
|
tahaks ise ka seda nalja näha ja katsuda
Soovitavalt taga veolist
Ning õhk õrna jääkatte võiks ka olla
_________________ Ime tala, Nagu ime kepike.
Siga armastab muda, aga mudane siga armastab puhast aset!
Miks ADMIN Anti112 ambusib mind? andis 1p cooldowni aga ma ei saa peale selle enam mitteühtegi postitust teha! üks päev ei kuid! |
|
tagasi üles |
|
|
DarkSky
HV kasutaja
liitunud: 06.01.2008
|
23.11.2014 23:21:01
|
|
|
Sain ka mõne aja eest elektriratta omanikuks (kingiti ).
Ratas siis vabriku oma.
http://www.bestarmotor.com/product/Electric-Bicycle-TDY03Z.html
Pole küll viimane sõna aga kärab küll. Võrreldes tavarattaga on edasiminek tohutu.
Kuna plaanis antud rattaga ka talvel sõita (käin tööl rattaga) siis said täna alla pandud naelrehvid. Raskusi valmistas tagaratta kättesaamine kuna selles olevasse mootorisse läheb ju kaabel ja seda mujalt lahti ei saanud kui tuli kaabel lahti ühendada aku aluse all olevast karbist pistikute lahtiühendamise teel. Sealt karbist vaatas mulle vastu ka selline kontroller
Spoiler
Nagu aru saan peaks mu rattal olema kolmefaasiline harjavaba sünkroonmootor.
Tekkis küsimus selle kohta et kontrollerist väljus veel hulk juhtmeid mis polnud mitte kuhugi ühendatud, lihtsalt pistikud otsas ja kogu lugu (kahjuks ei märganud ma lahtivõtmise ajal pistikutest pilti teha), et mis otstarbeks võivad olla mitte kasutuses olevad juhtmed. Ühendatud on siis aku juhtmed, samuti pidurihoobade juhtmed (katkestavad voolu pidurdamisel), kaabel pedaaliandurini, lisaks kaabel mis läheb lenksu küljes oleva ledidega näidikuni mis näitab aku täituvust, kaabel nn gaasikäepidemeni ja loomulikult paras suur kimp juhtmeid mootorisse (osad on jämedamad, osad peened). Samas ka jämedamad juhtmed on suhteliselt peened. Google kahjuks antud kontrolleri kohta mingit vastet ei andnud. Sain aru et antud kontroller muudab alalisvoolu vahelduvvooluks. Kas pinge jääb samaks või muundatakse ka seda (aku on 36V)?
Lisaks ka küsimus kas antud ratast on võimalik ümber ehitada liitiumakude peale kui praeguse pliiaku eluiga peaks läbi saama?
|
|
tagasi üles |
|
|
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009
|
24.11.2014 10:37:30
|
|
|
Liitiumakul on oluline õige laadija. Nimelt ei tohi liitiumakut ülelaadida, see lõpeb aku plahvatusega. Kasutuse kohapealt kui klemmipinge sobib võib liitiumakut kasutada identselt pliiakuga.
Üldiselt sünkroonmootori kiirust juhitakse sagedusega, momenti aga impulsi laiuse või pingega. Tavaliselt mingit pingemuundamist ei tehta, antakse täispinge peale ja kontroller juhib põhiosas impulsi sagedust (laiust pole ka vaja sest pöörlemisel tekib vastu EMJ mis reguleerib ise voolu). Võib ka reguleerida laiust kui soovitakse momenti piirata (vaevalt neil veojõu kontroll on peal aga nii see käiks kui oleks)
|
|
tagasi üles |
|
|
JOKKER666
HV veteran
liitunud: 21.09.2002
|
24.11.2014 10:46:28
|
|
|
Liitiumakut ei tohi liialt tühjaks ka lasta, siis võib ka järgmine laadimine pauguga lõppeda.
|
|
tagasi üles |
|
|
|