Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Arutlused erinevate õnnetuste ja maailma konfliktikollete teemal vol. 2 (Venemaa agressioon ja Vene-Ukraina sõda) märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 248, 249, 250 ... 252, 253, 254  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Hiid
HV Guru
Hiid

liitunud: 23.03.2002




sõnum 26.04.2024 17:52:40 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Pole veel ükski lennuk taevasse jäänud.

uskuda on icon_razz.gif

_________________
Hapud viinamarjad
Kommentaarid: 645 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 502
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Winterwind
One
Winterwind

liitunud: 19.05.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.04.2024 18:05:42 vasta tsitaadiga

Jumal tänatud, mõtle kui tiirleks seal nagu kosmoseprügi.
Kommentaarid: 1007 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 727
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Kristoferr
HV Guru
Kristoferr

liitunud: 26.11.2006




sõnum 26.04.2024 18:28:58 vasta tsitaadiga

Hiid kirjutas:
tsitaat:

Pole veel ükski lennuk taevasse jäänud.

uskuda on icon_razz.gif

Ega nad üles ei kuku jah. Ikka allapoole. icon_biggrin.gif

_________________
Ostan 400-650W PSU (Platinum-Titanium)
Liitu Binance'ga
Liitu Honey'ga
Kommentaarid: 251 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 0 :: 203
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pwn13
HV veteran
pwn13

liitunud: 04.10.2011




sõnum 26.04.2024 19:16:09 vasta tsitaadiga

tln sai nüüd ils süsteemi?
_________________
pWn
Kommentaarid: 72 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 67
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 26.04.2024 19:23:17 vasta tsitaadiga

pwn13 kirjutas:
tln sai nüüd ils süsteemi?


https://reisijuht.delfi.ee/artikkel/120287980/tallinna-lennujaamas-saavad-lennukid-nuud-maanduda-ka-halva-nahtavusega

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
HDvurle
HV pensionär
HDvurle

liitunud: 03.04.2002




sõnum 26.04.2024 19:28:40 vasta tsitaadiga

pwn13 kirjutas:
tln sai nüüd ils süsteemi?

ILS ammuilma olnud. Nüüd uuendati seadmeid ja protseduure, tulemuseks aste kõrgem kategooria. Enne oli CAT I, nüüd CAT II.
Maandumiseks halva nähtavuse korral väiksemad piiranguid.

_________________
Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
Kommentaarid: 21 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SSD
HV Guru
SSD

liitunud: 18.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.04.2024 19:32:10 vasta tsitaadiga

Kui mu täditütre poeg tegi eksamit lenduri litsentsi saamiseks, siis gepsu kasutada ei lubatud. Ja kui olid õpingud, siis pidid oskama kaardi järgi lennata ja maanduda ise, mitte mingi juhenduse või programmi järgi.
Kommentaarid: 307 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 261
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
RassK
HV Guru
RassK

liitunud: 17.01.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.04.2024 23:32:56 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
pwn13 kirjutas:
tln sai nüüd ils süsteemi?


https://reisijuht.delfi.ee/artikkel/120287980/tallinna-lennujaamas-saavad-lennukid-nuud-maanduda-ka-halva-nahtavusega


Niipalju siis tehnoloogilisest riigist. Ma saan aru, et CAT I on pm kolkalennujaam, CAT II on midagigi ja CAT IIIC'ni on veel maa ja ilm minna.
Kommentaarid: 112 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 98
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 27.04.2024 00:03:05 vasta tsitaadiga

mingi kategooria vajadus sõltub ka kohalikust ilmast ja lennujaama koormusest. Kui catIIIc tingimusi on sul aastas nt pool päeva ja seda kasutaks heal juhul 5 lendu (numbrid on laest, Tallinna tegelikku statistikat ei tea), siis pole asi seda raha väärt. Ka lennuk ja meeskond peab olema vastava kategooria peale sertifitseeritud, nii et ainult lennuvälja varustus ei määra, maa peal võib olla misiganes varustus, aga sinu lennuk lendab udu korral ikka Helsingisse, sest catIII serditud lennuk ja meeskond saadeti sel õhtul hoopis Heathrow suunas, kus vastavad tingimused on tõenäolisemad ja ümbersuunatud lennu kahju suurem.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
RassK
HV Guru
RassK

liitunud: 17.01.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.04.2024 00:39:16 vasta tsitaadiga

Tegelt täiesti vabalt võib olla, et meile ei jõua ühtegi sellist lennukitki, mis seda toetaks icon_smile.gif Aga noh rohkem ka sarkastiline post, et võiks rohkem lennujaama arendada kui matta raha oma pidevalt põhja käivasse lennufirmasse.
Kommentaarid: 112 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 98
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
MatchMaker
Kreisi kasutaja
MatchMaker

liitunud: 23.06.2007




sõnum 27.04.2024 00:42:52 vasta tsitaadiga

link :: Powerful tornado tears across Nebraska, weather service warns of 'catastrophic' damage


Link
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.04.2024 01:28:01 vasta tsitaadiga

Ega te ära unustanud pole?
Putin inaugureeritakse presidendiks 7. mail ja "võidupüha" on 9. mai, nii et võib juhtuda, et nad proovivad ette suurt rünnakut. Kui venelased kogunevad Chavi Yari ümber ja ukrainlased on sellest teadlikud, saavad nad oma jõud koondada ja linna kaitsta.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 27.04.2024 11:02:47 vasta tsitaadiga

RassK, nii CAT I kui CAT II on täiesti piisavad rahvusvahelise lennujaama jaoks. CAT III jaguneb veelgi omakorda kolmeks alamkategooriaks ja IIIC jaoks pole sisuliselt siinkandis rauda mis seda kasutaks... isegi IIIa ja IIIb on meil kerge overkill (liiklust liialt vähe).

CAT II tuli peamiselt MRO poolse torkimise tõttu - neile on alternatiivi suunamine kulukam kui enamikele reisifirmadele. Finnairi puhul, näiteks, arvestades, et päevas on 6-7 lendu pole 1-2 lennu ärajäämine mitte mingi kulu (lendude vahe on piisavalt väike, et isegi mingeid kompensatsioone/vouchereid pole vaja), sama ka Air Balticuga. Teised suunavad ringi või lasevad üle (ahem... Lufthansa.). "Lennufirmasse raha matmise" osa on komplitseeritum - sisuliselt on meil hetkel paras PUPU lennuühendustega (ei ole võimalik ei siit minna kuhugi lähiriikidesse päevaks ega ka teistpidi siia tulla. Puhkusereisid on OK aga ärireisid on sisuliselt võimalikud vaid Brüsselisse, Stockholmi, Riiga ja Helsingisse. Neist kahe viimase puhul - on mõtet lennata?)

Artikkel selle GPSi segaduse osas on ise paras segadus - ühte patta on pandud nii Tartu lennujaama protseduurid, Norra (Finnairi sidusettevõte, kes tegelikult lendab) enda sisemised protseduurid ja kokkuvõttes ka lennuki kapteni pädevus/otsustus ning teenused mida Finnair on Tallinnas ja Tartus tellinud.

Iga piloot õpib lendama minimaalsete abidega, lendadki tuimalt magneetilise kompassi ja maamärkide järgi. Edasi juba raadiomajakad jms mudru. GPS on abivahend nagu ilge hunnik asju seal kokpitis, minimaalselt on lendamiseks vaja silmi, mõistust ja lennukit ennast. Maamärke ja kaarte järgides pole, teoorias, isegi kompassi vaja, kui ilm ja nähtavus piisavad. Esimene kord juhised kätte saades on selline meelte üleküllus (sensory overload), et jäädki sisuliselt suu ammuli aknast välja vahtima ja kramplikult juhiseid pigistama (mul oli esimeseks ülesandeks 360 kraadi ring teha, ~300 vms tuli, ma olin täiesti kindel, et tegin poolteist ringi... ja seda olukorras kus GPS töötas, digikaart oli otse nina all ja oma arust mäletasin eelmist suunda... see läheb õnneks kiirelt üle icon_smile.gif)

Aga siis tolle lennu raames, üldistades - piloot/kapten nägi, et midagi GPSi puhul ei toimi, oli võetud suund rajale 26 ja sealne maandumiskaart ütleb, et lendad kas visuaalselt või GPSi järgi raja majakani ja sealt juba maandumisprotseduur. Ma ei tea mis nõuded on Norra oma pilootidele kehtestanud aga antud juhul tundub, et kuigi pilvekõrgus teoorias nagu lubaks siis antud juhul olid mingid instrumendid nõutud (mis on mõistlik - kui pole hädaolukord peaks piloot maksimaalselt kasutama saada olevaid abivahendeid) ja tehti otsus alternatiivsele lennuväljale minna (enne tehti ka kaks tiiru lennujaama kohal - see on kenasti INSi pealt tehtud). Alternatiivi valik sõltub lennuki olukorrast, ilmast, ettevõtte juhistest ja muudest asjadest aga lõppkokkuvõttes teeb otsuse kapten. Firma võib anda soovituse aga mitte käsu (va. teatud huvitavates riikides) kuid lõplik otsus kuhu lennatakse on kapteni teha.

Finnairi puhul - neil on peamine baas arusaadavalt Helsingis kus on kogu tugiteenuste kompleks olemas, Tallinnas pole neil sisuliselt mitte kedagi ja pole ka teenuseid tellitud. Tallinnas, kuna me oleme nii ääremaa, pole tegelikult 24/7 mingit agenti olemas kes suudaks probleemsel lennul olnutele hotelle jooksvalt organiseerida ja kogu inimeste hulka ära majandada. Kui peaks mingi reisilennuk maanduma läheb päris mitu tundi enne kui hädalised majutatud saaks (vs. Helsingi kus Finnairi puhul trükitakse majutusvoucherid välja sisuliselt automaatselt ja saad oma "Arrival handlingust" ümbrikuga kätte - ma olen korduvalt pidanud hilinemiste tõttu Helsingis ööbima ja väga kallutatud vaate poolelt suhteliselt rahul Finnairi majandamisega selles osas). Seega, puhtalt inimeste heaolu poolelt vaadates - parim variant oli tagasi Helsingisse, hotellid olemas, järgmisel päeval uus lend ja eks mõned said ka juba varem Tallinna kaudu koju. Tallinnas või Riias oleks oluliselt keerulisem olnud ning tõenäoliselt ka kordi kallim.

Ehk, et "Tallinn polnud valmis lennukit vastu võtma" on seotud reisijate majutamise (õigemini - Finnairi kuluga) mitte mingi tehnilise probleemiga raja osas või saada oleva tehnika poolel.

Nüüd ILS-i osas - Tallinna CAT II annab, nagu artikkel ütles, teoorias lisa 77-80 maandumist aastas (kontekstiks - 2019 liigutati Tallinnas ~47 000 lennukit/maandumist/õhkutõusu, võib ise arvutada mis see lisamaandumiste protsent nüüd on), CAT III - tõenäoliselt 1-2 maandumist lisaks aasta peale, kui sedagi, sest meil on lihtsalt nii kuramuse vähe liiklust ning CAT II on tegelikult päris kõva - pilved 30m peal ja rada ennast näha ~300m - meil on vast 1-2 päeva aastas kus paariks tunniks langeb tihe udu Ülemiste kanti ja tegelikult see tihe udu ei ole tihti nii tihe - valgustatud rada on läbi udu nähtav, see 300m ei tähenda 100% perfektset nähtavust vaid seda, et 300m ulatuses on rajatuled eristatavad ja seda minimaalselt 30m kõrguselt).
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
euforia
Kreisi kasutaja
euforia

liitunud: 26.02.2004




sõnum 27.04.2024 11:27:35 vasta tsitaadiga

ref, Sääraste kommentaaride pärast ma HVd külastangi beer_yum.gif
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 27.04.2024 11:30:21 vasta tsitaadiga

Muutub kuidagi regulaarseks - https://tartu.postimees.ee/8009605/jalle-finnairi-lennuk-ei-joudnud-teist-ood-jarjest-helsingist-tartusse
_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 161 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.04.2024 11:36:30 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Seda seetõttu, et isegi kui lennuki GPS-seadmega tekib maandumisel probleem, on Tartu lennujaama ühel suunal maandumiseks olemas täppismaandumise süsteem ILS, selgitas lisaks AS Tallinna lennujaama turunduskommunikatsiooni projektijuht Aet Härmaorg.

Oleks saanud ju maanduda küll GPS-i probleemide osas.
Kommentaarid: 687 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 532
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SSD
HV Guru
SSD

liitunud: 18.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.04.2024 11:50:43 vasta tsitaadiga

ref, Kas saan õigesti aru, et sul on lenduri litsents?
Kommentaarid: 307 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 261
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 27.04.2024 11:52:36 vasta tsitaadiga

SSD kirjutas:
ref, Kas saan õigesti aru, et sul on lenduri litsents?

Veel mitte. Algust tehtud aga venib (mitte küll huvi puudumise tõttu)...
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SSD
HV Guru
SSD

liitunud: 18.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.04.2024 12:04:10 vasta tsitaadiga

ref kirjutas:
SSD kirjutas:
ref, Kas saan õigesti aru, et sul on lenduri litsents?

Veel mitte. Algust tehtud aga venib (mitte küll huvi puudumise tõttu)...

Aa. Mu täditütre pojal on litsents juba vist icon_rolleyes.gif Ei mäletagi hästi, enne coronat sai kätte. Eksamit viis läbi endine hävituslennuki lendur. Kõik muidugi oli inglisekeeles. Ingliskeel, parimal tasemel, ongi nõutud litsentsi saamiseks. Ja selleks et litsents ei aeguks, peab iga aasta vähemalt korra lendama. Ta on tavaliselt rendikaga Saaremaale lennanud ja siis tagasi Tallinna. Ja tagasi GPS-i juurde tulles, eksamil oli GPS-i kasutamine keelatud. Usun et need Finairi lendurid oskavad ka vabalt GPS-uta lennata, aga jah, ju mingid reeglid on, mida neil on kohustus järgida.
Kommentaarid: 307 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 261
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Winterwind
One
Winterwind

liitunud: 19.05.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.04.2024 16:32:52 vasta tsitaadiga

Siis hea, et meil sõja korral vähemalt üks kamikaze olemas, laome moosiriiuli lõhkeainet täis ja soovime edu.

Spoiler Spoiler Spoiler

Jõhkrad tornaadod ikka US&A-s
Kommentaarid: 1007 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 727
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 27.04.2024 17:31:51 vasta tsitaadiga

Kommenteeriks veel seda Tartu lennujaama ja GPS teemat (info saadud healt tuttavalt, kes antud valdkonnaga süvitsi kursis):

tsitaat:
Lähenemiseks/maandumiseks on seal olemas ILS, mille kasutamine ei sõltu teenusest.
Tartus on lennuinfo teenus, see on küll kraad madalam, kui lennujuhtimisteenus, kuid see ei takista ILS lähenemist kasutada.
Lennuväljale lennates on 2 etappi - saabumisetapp ja lähenemisetapp.

Lähenemisetapp on see viimane etapp, kus lennuk jätab alglähemiskõrguse ja läheneb lennujaamale kas siis ILS'i või mõne muu protseduuri kaudu.
Saabumisetapp on enne lähenemisetappi, kus lennatakse punktile millest saab alustada lähenemist. Praegu ongi see probleem, et lennuk ei taha ilma GPS-ita lennata saabumisetappi.
Saabumisprotseduurid on Tartus vaid GPSi põhised, kuid vajadusel saab ka lennuinformaator navigeerimisel aidata. Mingil põhjusel see lennufirmale ei sobi, kuid seda ei saa ka ette heita.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
MatchMaker
Kreisi kasutaja
MatchMaker

liitunud: 23.06.2007




sõnum 27.04.2024 17:49:13 vasta tsitaadiga

https://maailm.postimees.ee/8009753/wsj-usa-luure-arvates-ei-andnud-putin-kasku-navalnoi-tapmiseks
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bugbrake
HV kasutaja

liitunud: 10.12.2006




sõnum 27.04.2024 18:01:03 vasta tsitaadiga

MatchMaker kirjutas:
https://maailm.postimees.ee/8009753/wsj-usa-luure-arvates-ei-andnud-putin-kasku-navalnoi-tapmiseks

See võib ka nii olla aga Navalnõi surm jääb nii või naa putinit varjuna saatama.

_________________
Alati teadke, et kuulujutte mõtlevad välja vihkajad, levitavad lollid, aga usuvad idioodid.
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Winterwind
One
Winterwind

liitunud: 19.05.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.04.2024 18:04:50 vasta tsitaadiga

Putin muidugi ei andnud, juba siis oli kõigile selge kui Navalnõi kinni peeti.
Kommentaarid: 1007 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 1 :: 727
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
bugbrake
HV kasutaja

liitunud: 10.12.2006




sõnum 27.04.2024 18:09:05 vasta tsitaadiga

Mitte keegi ei loe venemaale epistlit, mida tohib teha ja mida ei tohi teha ...
tsitaat:
Venemaa ründas Ukraina energiataristut

Vene väed tabasid ööl vastu laupäeva toimunud massilises raketirünnakus Dnipropetrovski, Ivano-Frankivski ja Lvivi oblasti energiarajatisi, põhjustades purustusi ja inimohvreid, teatasid Ukraina võimud.

Venemaa tulistas Ukraina pihta 34 raketti, millest 21 hävitas õhutõrje, teatas õhuvägi. "Seadmed said kahjustada. Ühes rajatises sai energeetikainsener peapõrutuse," ütles energeetikaminister German Galuštšenko Telegramis ja lisas, et rünnaku tagajärjed alles selguvad.

Ukraina suurim eraenergiaettevõte DTEK teatas, et neli selle soojuselektrijaama sai rünnakus oluliselt kannatada.

_________________
Alati teadke, et kuulujutte mõtlevad välja vihkajad, levitavad lollid, aga usuvad idioodid.
Kommentaarid: 6 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Arutlused erinevate õnnetuste ja maailma konfliktikollete teemal vol. 2 (Venemaa agressioon ja Vene-Ukraina sõda) mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 248, 249, 250 ... 252, 253, 254  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.