Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 407, 408, 409 ... 420, 421, 422  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.01.2024 12:18:07 vasta tsitaadiga

renx09 kirjutas:
anubis kirjutas:
Jutt oli ju sellest, et pole probleeme kuid kõigil elektriautodel on probleeme.


ei olegi, kui on õigesti hooldatud icon_rolleyes.gif kõigil elektriautodel on probleeme - see, et 100km on sõiduulatus, on ka probleem
kui sina seda probleemina ei näe, siis on sul peas midagi väga viltu


Minu pea ja minu mõtted ei ole kellegi teise peast tulnud kellegi teise mõtted. See näitab kellegi teise peas peituvaid probleeme pigem kui neid minule omistatakse.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 03.01.2024 12:20:53 vasta tsitaadiga

No see on ammu selge, et see mida sa arvad on ainuõige. Reaalsusega on sellel vähe pistmist


pppd kirjutas:
mu dislal on praegu koos soojendamise ja lühikeste linnasõitudega keskmine kulu kuskil seal 15 kandis, paagitäiega 1000 km ilmselt ära ei sõida (nagu suvel puhta maanteeotsaga), kas seda saab samuti lugeda "sõiduulatuse probleemiks"? icon_smile.gif

Lühike linnasõit on probleem.
Ma oma autodega olulist läbisõidu vahet ei näe. Bemmi pidi täna täkutama kuna vedeles nädalajagu lumehanges
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
BrutaH
HV vaatleja

liitunud: 10.05.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.01.2024 12:28:40 vasta tsitaadiga

Kas talvel külmaga on suurem oht elektriautode põlemaminekuks või väiksem?
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.01.2024 12:56:39 vasta tsitaadiga

Sõber käis just ModelX'ga külas, aknad härmas, ütles, et soojendus ei jaksa aknaid puhtana hoida, laenasin kaabitsat. Mõtlesin, et prooviks siis hübriide ka käivitada. Üks käis eile sõidus, nuppu, käib. Teine oli esimese jaanuari ööst seisnud, nuppu, käib. Enne jäätub ilmselt põrgu ära, kui lexus käima ei lähe. Hybrid powwa.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002




sõnum 03.01.2024 13:00:02 vasta tsitaadiga

Ei oska kommenteerida, enda Teslal nagu pole seni probleeme olnud icon_eek.gif
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.01.2024 13:18:54 vasta tsitaadiga

BrutaH kirjutas:
Kas talvel külmaga on suurem oht elektriautode põlemaminekuks või väiksem?

Väiksem, sest need ei liigu ja akud on tühjad.

anubisel hea siin õilmitseda, tal ju ICE.
Kommentaarid: 688 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 532
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mega
HV Guru
mega

liitunud: 12.02.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.01.2024 13:30:25 vasta tsitaadiga

Norra 2023 autoomüügi statistikale toetudes jääb üldse arusaamatuks, kuidas seal maal elu veel võimalik on icon_smile.gif.
_________________
- censored -
Kommentaarid: 267 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 234
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002




sõnum 03.01.2024 13:37:41 vasta tsitaadiga

Elektriautode suremise päevad: nii mõnigi masin jäi ilma soojenemist ootama.
https://forte.delfi.ee/artikkel/120259471/elektriautode-suremise-paevad-nii-monigi-masin-jai-ilma-soojenemist-ootama

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.01.2024 14:38:12 vasta tsitaadiga

Equinox kirjutas:
Elektriautode suremise päevad: nii mõnigi masin jäi ilma soojenemist ootama.
https://forte.delfi.ee/artikkel/120259471/elektriautode-suremise-paevad-nii-monigi-masin-jai-ilma-soojenemist-ootama

tsitaat:
Küll aga mõni juht andnud teada Teslade akende mõranemisest külma tõttu – ju pole Nevada kandis toodetud autosid pakases piisavalt testitud.

icon_lol.gif
Kommentaarid: 688 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 532
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.01.2024 14:44:23 vasta tsitaadiga

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit

(numbreid ka vahele, kuna päriselt ju keegi tegelikult ei sõida elektriautodega külma ilmaga, külmemates kohtades kui Eesti)
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 03.01.2024 15:10:02 vasta tsitaadiga

Külmemasse kliimasse sobiks hübriid elektrikas, akuauto millele on lisatud väike 2-7kW sisepõlemismootor&generaator, sõiduki liigutamine toimuks puhtalt elektrijõul, väike fossiilimootor hoolitseks (häda)laadimise (a'la 10-50km akusse laadida, et jõuaks päris laadijani), akupaki ja salongi soojendamise eest. Väikemootori puhul võimalik, et tagasihoidliku laadimisega jääksoojusest piisaks akupakile ja salongi ka.
Soojemal ajal/kliimas võiks see suurema reisikohvri mõõtu&kaalu mootor olla eemaldatav, või üldse lisavarustus, ala nagu ICE mehed webastoga majade ees tahmavad.

_________________
---
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.01.2024 15:25:11 vasta tsitaadiga

Akud lähevad järjest odavamaks, ei ole mõtet sisepõlemismootorit kaasa tassida.

https://www.statista.com/statistics/883118/global-lithium-ion-battery-pack-costs/
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 03.01.2024 15:26:22 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Akud lähevad järjest odavamaks, ei ole mõtet sisepõlemismootorit kaasa tassida.
Pole ju vahet kas kallis või odav aku, kui külmaga pipardab või halvimal juhul keeldub üldse koostööst.
_________________
---
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 03.01.2024 15:30:01 vasta tsitaadiga

Jah, milleks niisama akut kaasas tassida kui see ei tööta
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.01.2024 15:32:39 vasta tsitaadiga

Akukeemia lahendab selle, NIBs/SIBs/Na-ion on -20C juures sama mahutavusega ja laadimine/tühjakslaadimine ei erine toatemperatuuril toimuvast.

Püromaanide kurvastuseks ei põle ka.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.01.2024 15:50:36 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
Külmemasse kliimasse sobiks hübriid elektrikas, akuauto millele on lisatud väike 2-7kW sisepõlemismootor&generaator, sõiduki liigutamine toimuks puhtalt elektrijõul, väike fossiilimootor hoolitseks (häda)laadimise (a'la 10-50km akusse laadida, et jõuaks päris laadijani), akupaki ja salongi soojendamise eest. Väikemootori puhul võimalik, et tagasihoidliku laadimisega jääksoojusest piisaks akupakile ja salongi ka.
Soojemal ajal/kliimas võiks see suurema reisikohvri mõõtu&kaalu mootor olla eemaldatav, või üldse lisavarustus, ala nagu ICE mehed webastoga majade ees tahmavad.


See reaalsuses EI TÖÖTA, ainuke ennast tõestanud hübriid on täishübriid, synergy drive, kus em ja spm töötavad vajadusel koos või eraldi ja reaalajas täiendavad teineteist. Väikese generaatoriga ei suuda eales tekitada sõiduks vajalikku energiakogust, puhas füüsika. Jah, sellised hübriidid on olemas, diisel-elekter, tuuma-elekter laevad, rongid, kaevandusmasinad, aga seal ei ole valemis isegi akusid mitte, generaatorid on SUURED ja mootorid, mis neid ringi ajavad, ka.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 03.01.2024 16:34:59 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
Väikese generaatoriga ei suuda eales tekitada sõiduks vajalikku energiakogust, puhas füüsika.
Füüsika ütleb et 90 kmh kiirusega liikumiseks läheb ainult 10kW võimsust vaja. Sealjuures toodab 20kW soojust salongi kütteks. Peaks nagu toimima?
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 03.01.2024 18:32:16 vasta tsitaadiga

Konks järgi ja rendist genekas icon_lol.gif
Püsitöö 10-20kW on sinna 10-12+K kanti
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.01.2024 18:37:37 vasta tsitaadiga

Milleks genekat tassida, EV'l on genekas peal.

https://www.motortrend.com/features/how-to-flat-tow-recharge-electric-vehicles/
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 03.01.2024 18:41:21 vasta tsitaadiga

Kasutajad kirjutasid hiljuti et ei tohi üldse vedada, ainult treiler
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 03.01.2024 19:32:09 vasta tsitaadiga

Equinox kirjutas:
Sai siin vahepeal oma Teslaga tehtud testi ja keskmine kulu arvutatud kui sai sõidetud ilma aku soojendamiseta s.t auto ei ei istunud juhtme otsas. Iga sõidu alguses sai kasutatud salongi/aku eelsoojendust ja lühikesed linna otsad (hommiku tööle siis 8tundi masin seisab siis töölt koju/poodi jne). Ehk kõik wurts tuli siis akust. Keskmine kulu (mitte ainult sõit vaid siis kõik kokku) 43kwh/100km kohta. Aku suurus 57kwh. Kuskil 130km siis sõiduulatus sellisel juhul. Suvel ideaaltingimustes sai 430km ühe akutäiega. Külm aku ja lühikesed linna otsad kombinatsioon - bad, bad, bad icon_lol.gif Ahjaa talvine teine usecase -15C eelsoojendatud solong/aku ja ühtlane maanteesõit 95-100km/h Tartu-Tallinn kulu 19.5kwh/100km kohta seega kuskil 280-300km sõiduulatust.


Aga miks akut nende juppide törtsutamise ajal veel eelsoojendada, võtab ilmselt räigelt energiat see aku üles kütta ja siis uuesti maha jahtuda lasta kohe. Kas sedasi ei kannata seal siis sättida, et ei eelsoojendagi üldse seda akut? Sooja akut on ainult laadimise jaoks tarvis, niisama sõitmiseks võid ju külma akuga ka idee poolest linnavahel törtsutada, regen-i ilmselt pole aga ega ilma selleta kannatab ka kenasti sõita. Leafid panevad kõik praegult tugevalt miinusesse külmunud akudega ringi, mahtuvus küll kukub, ent kokkuvõttes poleks ilmselt suurt vahet, kas kulutad seda energiat jupikaupa aku kütmiseks seal või lihtsalt sõidadki külma akuga, millel mahtu vähem. Läbisõitu saad võibolla kütmata akuga kokkuvõttes isegi rohkem, aga elektrienergia kulu peaks küll kohe kindlasti väiksemaks saama.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.01.2024 20:39:24 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Akukeemia lahendab selle, NIBs/SIBs/Na-ion on -20C juures sama mahutavusega ja laadimine/tühjakslaadimine ei erine toatemperatuuril toimuvast.

Püromaanide kurvastuseks ei põle ka.

Kas on juba teada, millal see lahendatakse?
Kommentaarid: 688 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 532
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.01.2024 20:43:13 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Akukeemia lahendab selle, NIBs/SIBs/Na-ion on -20C juures sama mahutavusega ja laadimine/tühjakslaadimine ei erine toatemperatuuril toimuvast.

Püromaanide kurvastuseks ei põle ka.


Ma võin sind lohutada, isegi betoon põleb, kõik sõltub temperatuurist… icon_smile.gif

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 223 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 192
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.01.2024 21:26:48 vasta tsitaadiga

Kui keegi ennast bensiiniga üle kallab ning tikku tõmbab saab ka võibolla sooja elu lõpuni.

Küsimus on selles, kas aku iseseisvalt põleb või mitte.

Edit: https://majandus.postimees.ee/7931025/mario-kadastik-elektriautol-ei-ole-talvel-kaivitumisega-mingeid-probleeme

Võimatu..eestlane kes ei vingu koguaeg.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 03.01.2024 21:35:16 vasta tsitaadiga

Selge. EV grupp on valetajaid täis
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 407, 408, 409 ... 420, 421, 422  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.