Avakõne
9:30-9:40 Gunnar Dackevall, eCarExpo asutaja
Paneeldiskussioon: Ülevaade elektriautodest Eestis
10:00-10:50 Moonika Kitt, Kia Eesti turundusjuht / Holger Haljand, Telia Eesti tegevjuht / Kristen Michal, kliimaminister / Martin Rinne, elektriautode eestvedaja Eestis.
Kiirendame koos elektrisõidukitele üleminekut. Tesla kui investeering.
11:00-11:20 Kreete Uustalu, Beast Partners
Laadimisvõrgustikust Skandinaavias (ENG)
11:20-11:50 Jonas Söderlund, Ekologics
Paneeldiskussioon: Eesti laadimisvõrgustiku olevik ja tulevik
12:00-12:50 Deepak Ahluwalia, Enefit VOLT, uute teenuste väärtuse osakonna juhataja / Kuldar Assmann, eTerminal, juhatuse liige / Raul Potisepp, Eleport, tegevjuht / Alan Vaht, Alexela, e-mobiilsuse juht / Juhan Härm, VOOL, tegevjuht
Klienditeekonna mugavused ja võimalused elektriauto laadimisel
13:00-13:20 Kert Pääbo, Enefit Volt, äriarendusjuht
Kas sisepõlemismootoriga autode rahastamine lõpeb 2035. aastal?
15:00-15:20 Rein Karofeld, SEB, liisingujuht
Kui jätkusuutlik on elektromobiilsus tegelikult? (ENG)
15:20-15:40 Matiss Zemitis, Moller Baltic Import, e-mobiilsuse juht
Paneeldiskussioon: Päikesepaneelidest
15:40-16:20 Janari Võrk, SolarStone, kommunikatsioonijuht / Priit Lepasepp, Sunly tegevjuht ja asutaja / Kalev Koppel, Onninen, tootelahenduste juht (päikeseenergia) / Maarja Grossberg, Taltech, Materjalide ja keskkonnatehnoloogia instituudi direktor
Sõltub milleks sul seda vaja on? Linnasõiduks kärab küll. Samas mina on keskmise eestlase pikkusega end seal mugavalt ei tundnud. Ehk kindlasti tee korralik proovisõit. _________________ Experience is what you get when you don't get what you want.
Isa tahab. Päevas 2x 7km sõitu. Vahel 20km Tallinna ja aastas kaks korda Lõuna-Eestisse kah. _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Chademo teemal juttu siis eCarExpo videos. Kopin lingi kust jutt algab.
Olemasolevate ELMO külmkappide asukohas jääb Chademo ots alles, lihtsalt mujale kuhu pannakse veel uusi laadijaid, Chademot enam juurde ei panda.
Et Chademo ei kao järgmise 10a. jooksul tõenäoliselt kuhugile ära. Aga jah küsimus muidugi jääb, et kas osta praegu Chademo otsaga auto või mitte.
Kuni 10 a. ilmselt muret pole ja teine asi kas 10a. pärast enam seda autot ka kasutatakse. Eks mõttekoht on..
Type2 ei kao kuhugile. Aga suure tee ääres pikka sõitu tehes see sind ilmselt väga ei aita kui pead mitu tundi laadima, et edasi sõita 100km. See rohkem ikkagi asula ja asula ümbruses liikumiseks. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
viimati muutis Equinox 15.05.2023 22:38:00, muudetud 1 kord
Olemasolevate ELMO külmkappide asukohas jääb Chademo ots alles, lihtsalt mujale kuhu pannakse veel uusi laadijaid, Chademot enam juurde ei panda.
Kuni 10 a. ilmselt muret pole
Jah, aga Chademo otsik jääb alles. Laadija ei võrdu otsik. Nii öeldi seal videos. Lihtsalt päris uutesse kohtadesse kus täna veel ei ole laadijat ja nüüd lisatakse laadija sinna enam Chademo otsikut juurde ei panna. Häda on selles, et praegustes ELMO laadijates on vaid 50kW Chademo ja Type2 22kW, CCSi sellele enam külge pookida ei kannata. Mina sain aru nii, et uutel laadijatel, mis vahetatakse välja seal praegustes ELMO kapi kohtades, tuleb uus laadija aga otsad on seal CCS,Chademo,Type2.. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Eks küsimus on mida sellega teha, kui öeldi "Päevas 2x 7km sõitu. Vahel 20km Tallinna ja aastas kaks korda Lõuna-Eestisse kah." siis ideeliselt on Leafi selleks maa ja ilm. Teine asi on jah, et praeguseks surnud tehnoloogia ja tuleviku kindlus. Samas ilmselt 10 a. pärast on praegused elektrikad, õigemini praeguna akutehnoloogia, kõik ühed dinosaurused Üldiselt ise nõu ei kipu andma. Aga Leafi ma ei ostaks, kuna surnud Chademo standard ja Leafi battery management on sisuliselt olematu. Aga see vaid minu arvamus. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Eks küsimus on mida sellega teha, kui öeldi "Päevas 2x 7km sõitu. Vahel 20km Tallinna ja aastas kaks korda Lõuna-Eestisse kah." siis ideeliselt on Leafi selleks maa ja ilm. Teine asi on jah, et praeguseks surnud tehnoloogia ja tuleviku kindlus. Samas ilmselt 10 a. pärast on praegused elektrikad, õigemini praeguna akutehnoloogia, kõik ühed dinosaurused :lol: Üldiselt ise nõu ei kipu anda ja Leafi ei ostaks, kuna surnud Chademo standard ja Leafi battery management on sisuliselt olematu. Aga see vaid minu arvamus.
No ei tea, 2013 Tesla pole midagi nii dinosaurus, saab täitsa täna ka hakkama. Tolleaegne Leaf oli lihtsalt õnnetu, aga on ka täitsa auto tänase päevani, nüüd saab veel suurema aku ka sisse osta.
Sellega nagu teslaga, uut akut osta ei ole võimalik.
62kWh aku saad kasutatuna kuskilt lammarist ja vähemalt 15keur välja käima. Ja ei ole neid ka jalaga segada.
Sellega nagu teslaga, uut akut osta ei ole võimalik.
62kWh aku saad kasutatuna kuskilt lammarist ja vähemalt 15keur välja käima. Ja ei ole neid ka jalaga segada.
Kas mitte ei saa 24kWh Leafi osta 30kWh akut? Hindadega ma kursis ei ole
sakinaga, kindlasti saab. Odavam ka, aga uut ikka ei saa.
62kWh mainisin sellepärast, et seda uuendust on siin teemas varem mainitud. _________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Enefit rajab eurotoetuse abiga 40 elektriautode ülikiirlaadimispunkti.
tsitaat:
Eestis juba praegu ligi 200 avalikku laadijat opereeriv Enefit Volt on alustanud ettevalmistustega avada laadimisteenus ka teistel koduturgudel.
CEFi toetuse toel avatakse järgmise aasta lõpuks neljas riigis 20 asukohta kokku 40 ülikiiret laadijat.
Laadimispunktis saab olema üheaegne laadimisvõimalus korraga neljale autole ja laadijate koguvõimsus 640 kW, kus juures ühe otsiku kohta minimaalselt 150 kW.
Sellised laadijad võimaldavad 100 kilomeetri jagu sõiduulatust sõltuvalt autost laadida vaid mõne minutiga.
Samsung has been working on an oxide-based solid-state battery prototype for over a decade now and allegedly made a breakthrough recently. But the interesting bit is that two separate divisions will try to incorporate the new tech into actual products.
Samsung's Electro-Mechanics department will try to deliver solid-state batteries tailored towards smart and mobile devices. Samsung SDI, on the other hand, will focus on developing a solid-state battery with sulfide electrolytes for the EV sector.
Plot twist. Kõik bemmid on nüüd vaeste säästupeal väljas olevate meeste autod.
Bemm on nüüdsest rendisõiduk, kõik olulised funktsioonid on subscriptioniga, ehk hind, mida tegelikult maksta tuleb selgub kasutamise käigus. Üldselt tuleb ära harjuda, et el autot alla 60k poest saada ei ole väga võimalik. Selliste hindade juures on hübriid jätkuvalt suupärasem valik.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.